Hey OCere! Jeg har et chieftech kabinet stående, som det her:
Jeg har i sin tid sat et vindue i siden.... da det ikke laver noget for tiden, da jeg har fået LianLi, ville jeg lige høre om der er nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre ved det, gerne noget originalt / mærkeligt ;)
1: tag et Vu meter (du ved lige som i et anlæg) og smid det enten på siden eller i hver side af fronten. Brinck har byggesæt
2: lav en indbygget Cola Køler.. med et rør på ca 92Diameter og smid en blæser i bunden og læg dine Colaer ned i røret.
3: lav noget Lys show.
4: lav en næsten hydralik funktion af en el motor eller ligende til at åbne lågen med (hvis at det skal være blær så laver du en fjernbetjening.
5: hvis at du er til plys så lim noget plys stof på..
6: lav et stort vindue i begge sider og lav et dobbelt lag plexi og lav noget vandkølning sådanne at vandet render ned af siden ligesom når det regner.
7: Forkrom det.
8: byg en 6" Lcd skærm ind i fronten / siden
9: smid en vapo eller promentia kompressor kølning i...
10 Nu kan jeg ikke lige komme på flere weird ide'r
#3 Jeg har altid gerne villet have fat i en af de små LCD skærme, men hvor skaffer man sådan en? og skal man selv bygge controlleren? Ellers nogle fede ideer! især den med hydraulik, det har jeg dog set gjort før!
Hvis du gerne vil have en ordenlig skærm og ikke kun de fedttede 2 (eller 4) linjers man køber rundt omkring (fx dem som chippen har), så smut forbi hollandske www.modwarehouse.com de har de fede grafiske skærme. Jeg overvejdede at købe en på et tidspunkt, men havde ikke lige helt penge (har jeg heller ikke nu, men det er en anden sag)
du tage og bore en 20-30 mindre lufthuller i et af dine 5.25" drev-beskyttere... lave en print med fx 30 dioder i parallel-forbindelse, og sætte ind bag...
du kunne montere en LED-blæser i din psu... du kunne købe noget uv-spraymaling og male din køleprofiler...
det som #2 nævner i nummer 6 kunne ellers være fedt... og evt med noget farvet vand... kunne jeg faktisk selv finde på at lave... :e
Hvordan ser det så ud med software? er der noget generelt som man bruger til alle den slags displays? kan jeg bruge det til at vise f.eks. hvilken sang der kører i winamp? Eller skal man selv til at programmere?
Har også lige sat sådan et display til, som du nævner, Gork. Det ser najs ud, og nu mangler jeg "bare" at få lavet noget montering til at det kan sidde i 2 CD-rom-slots.
Du kan med fordel købe tingene ved www.el-supply.dk hvor LCD'et hedder WH-2004-A, da LCD'et "kun" koster 255 kr der. Der kan du vel også få det andet der skal til... (print, modstande etc). Printerstikket har jeg ike kunnet finde hos dem, men det kunne den lokale elektronikpusher heldigveis klare.
JEg gik ud fra Cyberbox's guide ( http://cyberbox.dk/index.php?t... ), dog har jeg ikke lavet det nøjagtigt som dem. Som en ekstra ting loddede jeg en floppyport, fra et gammelt mobo, på printet, så kabel og print kan skilles ad.
DU skal også lige være opmærksom på at det kræver 2 CD-ROM-slots, da det er 60mm højt.
Envidere har jeg bedre erfaringer med jaLCD. Det er er lige udmiddelbart ikke så nemt at gå til, men det har nogle fede funktioner. Grunden til jeg valgte det noget mere brugervenlige LCD Smartie fra, er at det ikke er i stand til at starte displayet efter STRstandby. Iøvrigt ser jaLCD's bars meget federe ud! :e 8)