Jaaah, NorthQ 5000, den falder så IKKE i min smag. Købte den i dag og den er allerede pakket ned til returnering igen.
Dårligt:
- Frontknapperne virker meget billige.
- Ingen separat component video out (det skal der sq være!! hvis man tilbyder det, ikke noget scart pjat!)
- Klikker når den afspiller
- Er langsommere til at loade end min gamle United til 500 (det skiftede f.eks. mp3 nummer med det SAMME, og så larmer NorthQ tilmed OVERMEGET når den søger på CD/DVD).
- Langsom reaktion når man trykker på remote
- Menuen tiltaler mig ikke, meget popstilen, men de fleste kan nok finde ud af den, dog foretrak jeg min United. Den menu som alle billig-afspillerne har. F.eks., hvis man skifter undertekts eller lydformat vises ikke HVAD man skifter til, blot et nummer (altså på northq), velkommen til "Gæt en undertekst" :e
- Browsing på cd'er: På min united browsede man i hver enkel mappe efter musik/videofiler, på NorthQ browser den selv og åbner så et vindue hvor man kan vælge audio/video/picture/playlist og så lister den ALLE filer af pågældende type, både i roden og undermapper, når man går ind i den menu - Jeg kan IKKE lide det.
- Underlig, underlig video-out indstillinger.
Meeen, lidt godt er der også:
- Billedkvaliteten virkede til at være lidt klarere, måske også lidt bedre farveseparation end med min united (over S-Video, RGB via mit 300 kr scart var dårligere), men ikke nok til at betale 1000 kr mere for den.
- Den KAN afspille DivX (virkede fint og uden hak og så ganske pænt ud da jeg prøvede :) )
- Kan godt lide designet :)
- Billigere end f.eks. Kiss DVD.
Andet:
Kunne ikke helt bestemme mig for om lyden var lidt mere mudret end min united eller om mit øre bare snyder mig :/