NorthQ vs. Kiss vs. Amitech

Diverse d.  31. januar. 2004, skrevet af Woodgnome
Vist: 430 gange.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 20:24:48
Svar/Indlæg:
1888/560
http://www.hifi4all.dk/forum/f... <-- Jeg spurgte først derfor fordi OC var nede :/

Anyways, der står lidt info, men jeg gentager lige mine spørgsmål + lidt ekstra:

Står og skal købe min første ikke-helt billig-DVD afspiller og har tænkt på enten Kiss, NorthQ eller Amitech (fordi de kan afspiller DivX). Nogen der kan anbefale den ene over de andre? Evt. hvilken model?

Og så et par spørgsmål om DivX afspilning (alle mærker):

Er det ligemeget om film filen er gemt som .avi eller .divx ?

Kan der afspilles hvis filmene ligger i undermapper?

Kan der afspilles hvis man ligger flere film på en CD/DVD?

Nå ja forresten, NorthQ 5000 har DVI udgang, jeg har ikke lige kunnet finde info om Amitechen og Kiss har det... Ved i? og tror i det er noget værd?

Den kopibeskyttelse på Kiss 5000, er det noget jeg skal bekymre mig om? Der er vel mange CD'er/DVD'er der er kopibeskyttede? Og så er den kun region 2, gør det noget når jeg skal afspiller DviX/MPEG filM?

Jeg har forresten fået min søs til at købe en NorthQ 5000 for mine penge og regner med at negle en Kiss 550 (tror jeg nok det er :e ) i TDC butikken og sammenligne dem, men derfor må i gerne komme med info om dem :)

Crazzy

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 22:56:52
Svar/Indlæg:
40/3
Jeg har en Kiss DP-500, den har jeg gjort kodefri ved at hente en fil på nettet og brænde den over på en cd og boote Kiss'en op på den og så var den kodefri.
Region koden har ikke noget med at gøre med avi/mpeg, kun dvd-film.
Til kiss'en kan man bruge Kiss PC-link til at vælge hvilke film, musik osv du skal have adgang til også er det lige meget om de ligger i mapper eller ej.
Tror ikke Kiss'en kan afspille en film som hedder .dvix, for det er der ikke noget format som hedder, da divx er et codec man bruge til at encode med, og som bruges når man gemmer filmen som avi.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 23:43:59
Svar/Indlæg:
1888/560
Crazzy PC-link er vel når puteren er tændt... Meningen med en DivX dvd player er at man IKKE gider tænde sin klammo computer, så den kan stå og larme...

Crazzy

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 01:25:38
Svar/Indlæg:
40/3

Jo det er når computeren står tændt...min står altid tændt, for jeg kan ikke høre den alligevel. Og gider ikke bruge alle de cd'er på at brænde film ud.

OTC-Raptor

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2004 02:17:09
Svar/Indlæg:
130/33
jeg har en northQ den virkker super godt med kode fri og det hele den afspiller xvid meget godt og også nye divx codes 4-5v men de gamle lagger eller på anden måde fucker op. men meget nice afspiller til xvid og nye divx rips... :)

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 05:02:47
Svar/Indlæg:
1888/560
#4 der var godt nok en inde på hifi4all der skrev at hans Northq også hakkede i DivX :(
Har du prøvet med flere filer på en enkelt cd? Kan den afspille begge to? (der er vel sådan et browser-like vindue hvor man vælger sin fil right? :) )

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 07:17:26
Svar/Indlæg:
262/84
Man kan godt spille Divx på Kiss DP-500 uden at ens computer er tændt, PC-link er hvis man vil afspille dem via netværket.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2004 23:55:09
Svar/Indlæg:
1888/560
Jaaah, NorthQ 5000, den falder så IKKE i min smag. Købte den i dag og den er allerede pakket ned til returnering igen.

Dårligt:
- Frontknapperne virker meget billige.
- Ingen separat component video out (det skal der sq være!! hvis man tilbyder det, ikke noget scart pjat!)
- Klikker når den afspiller
- Er langsommere til at loade end min gamle United til 500 (det skiftede f.eks. mp3 nummer med det SAMME, og så larmer NorthQ tilmed OVERMEGET når den søger på CD/DVD).
- Langsom reaktion når man trykker på remote
- Menuen tiltaler mig ikke, meget popstilen, men de fleste kan nok finde ud af den, dog foretrak jeg min United. Den menu som alle billig-afspillerne har. F.eks., hvis man skifter undertekts eller lydformat vises ikke HVAD man skifter til, blot et nummer (altså på northq), velkommen til "Gæt en undertekst" :e
- Browsing på cd'er: På min united browsede man i hver enkel mappe efter musik/videofiler, på NorthQ browser den selv og åbner så et vindue hvor man kan vælge audio/video/picture/playlist og så lister den ALLE filer af pågældende type, både i roden og undermapper, når man går ind i den menu - Jeg kan IKKE lide det.
- Underlig, underlig video-out indstillinger.

Meeen, lidt godt er der også:
- Billedkvaliteten virkede til at være lidt klarere, måske også lidt bedre farveseparation end med min united (over S-Video, RGB via mit 300 kr scart var dårligere), men ikke nok til at betale 1000 kr mere for den.
- Den KAN afspille DivX (virkede fint og uden hak og så ganske pænt ud da jeg prøvede :) )
- Kan godt lide designet :)
- Billigere end f.eks. Kiss DVD.

Andet:
Kunne ikke helt bestemme mig for om lyden var lidt mere mudret end min united eller om mit øre bare snyder mig :/

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 01:29:18
Svar/Indlæg:
1888/560
Har købt Kiss DP500 nu.

Til at starte med var der nogle underlige ting, den afspillede min brændte cd EKSTREMT langsomt, langsomt som i en person der synger "Uuuh" kommer til at lyde som en STOR ko... Nogle film med MP3 lyd resulterede i forringet lyd kval. Opsætningen af netstikket tog EVIGHEDER og var svær at finde ud af. En CD/DVD med både billeder/MP3/Film blev kun fundet som én af de tre. MPG/MPEG film + afspilleren = dårlig kombination.

Nu har jeg opdateret firmwaren, den afspiller stort set alt (også mpg) uden fejl, ingen forringet MP3 film lyd, man kan vælge audio/video/picture på en DVD/CD med både audio/video/picture, netværksopsætningen er blevet meget bedre (kan nu også sættes manuelt op med crossover kabel, før brugte jeg to netkabler og en router, som også skulle konfigureres..). Eneste jeg ikke har prøvet er lige den hjemmebrændte CD.
Den afspiller forresten også filerne uanset om de hedder .avi .divx eller .xvid . Jeg tror sq den undersøger om det er en videofil i stedet for at kigge på filnavnet :)

Den er regionskodet, men pt. har jeg kun region 2 og tror ikke jeg kommer til at købe andet så det kan være ligemeget...

Eneste underlige er når man prøver at afspille en film med et codec den ikke fatter (og det er sjældent), så går den i en eller en fejl-mode, hvor alt tekst i menuerne forsvinder?!? Løses ved at slukke og tænde på power knappen. Og så har den component video out i scart stikket, dumt træk da der ikke er nogen standard for hvilke pins der er hvad...

Jeg tror faktisk også lyden er bedre i forhold til min gamle United, billedet kan jeg ikke sige noget om, det ligner sq det samme. Hvis der er forskel er jeg ikke trænet nok i at se det...

Hvad kan jeg sige? KØB DEN FØR DIN NABO!!!

Og så til Amitech'en, den kommer aldrig på prøve her i huset, den kan sq ikke være bedre!! :)

Crazzy

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 10:46:41
Svar/Indlæg:
40/3

Du kan bare gøre den reg. fri. Tager ikke andet end et par min.
http://hijacker.rpc1.org/kiss/...