hjælp til adsl på gammel bærbar

Software d.  31. januar. 2004, skrevet af FuZioN
Vist: 334 gange.

FuZioN

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2004 20:36:06
Svar/Indlæg:
131/27
hey,
min far vil gerne kunne komme på vores adsl linje med sin halv gamle bærbar ( 333mhz 64ram ) og han har så fået købt sig et netkort : http://www.edbpriser.dk/Listpr... jeg formatere lortet og installere 98 igen ( den har ik været formateret i 4år... ) jeg installere netkortet, men kan ik finde ud af opsætning med internet explorer 4 så jeg fixer en cd frem med ie6, går ind under egenskaber ved ikonet, forbindelser, lan settings, og sætter hak i ved at den selv skal hente ip da vores hele tiden skifter. Siden kan ikke vises. og: søge stedet kan ikke "etellerandet" dvs. nul internet. Jeg prøver med win xp og xp finder så selv kortet, men installere det som et realtek kort :l den siger præcist det samme. jeg for med stort besvær installeret driveren fra cd'en, men med samme resultat. jeg tjekker selvf. om kablet sidder i switchen og det gør det. men ved de to porte til mig og min lillesøsters comp lyser dioderne grønt som altid, men ved min fars "port" lyser den gul. vi har ingen router eller noget. håber der er nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre. er der en speciel opsætning når der er på en bærbar eller?
Puha det var en lang omgang. på forhånd tak!

o27

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 20:50:11
Svar/Indlæg:
937/191
hmm havde præcist samme probleme da jeg skulle på nettet med en laptop med win NT som jeg har lånt af den gamle. Men efter jeg formatterede og smed XP ind så gik jeg direkte på nettet!
Hvilket adsl er der tale om? jeg har tdc webspeed og der skal man slukke modem for at "nulstille" det når man sætter en anden comp til. Det ku være det er noget i samme stil du har?
ellers prøv at hente alle opdateringer etc ned!
men som sagt røg jeg direkte på da jeg brugte xp - mit netkort i bærbare lyste heller ikke under NT

FuZioN

Superbruger
Tilføjet:
31-01-2004 21:18:21
Svar/Indlæg:
131/27
ok vi har TDC adsl 256/128, men det jo nu blevet lavet om til 512/128 da deres 256 forbindelse udgik. så fedt nok :D
må lige prøve at fjerne strømmen til modemet så.
#2 så det tyder på vi skal ha fat i en router?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 21:22:12
Svar/Indlæg:
976/138
I behøver ikke at købe en router til flere hundrede kroner, man kan få to IP'er mere for 10 kr om måneden.

Routeren er dog nok det bedste valg, da den er betalt efter et par år og så kan man tilslutte så mange comps man vil!!!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 11:13:52
Svar/Indlæg:
6052/189
med mindre at du er god til at sætte en router op, så ville jeg ikke køb en router... det lyder lidt som om du ikke er vildt harcore til netværk (ikke ment ondt)... self er routeren en super løsning, men du vil få problemer med nogle programmer og diverse, hvis du ikke ved hvordan den skal indstilles...

Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2004 11:23:42
Svar/Indlæg:
227/31
en router er ikke svær at sætte op.. du smækker den ti , og så kører den.

Det lader ikke til at du har det vilde i gang med netværket, så der er ingen grund til at ændre på en routers standardsettings.
køb en d-link, de er billige og så skal de bare knaldes i og så kører de....

og grunden til at din fars port lyser gult kan være at kortet ikke er sat til auto negotiate under speed settings, og derfor kun kører 10 mbit. det har ingen betydning hvis du kun bruger nettet...