OC af en cpu

Overclocking d.  01. februar. 2004, skrevet af MN
Vist: 205 gange.

MN
MN

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 11:42:13
Svar/Indlæg:
304/63
Jeg har PT en xp1700 som jeg påtænker at udskifte med en Barton 2500.

Når jeg nu skal OC den hvordan gør jeg det bedst? Mener at have læst et sted man først skulle starte op ved default og så køre en eller anden torture test 1 times tid, derefter hæve FSB køre test igen og så ellers multiplier og Vcore. Er det den rigtige fremgangsmåde?

Ved godt AGP skal låses osv osv. Er bare lidt i tvivl om det andet.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 11:44:20
Svar/Indlæg:
6624/113
Så var det måske en god ide at læse guiden her på siden. Den er der til det samme. :D

Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
01-02-2004 11:45:50
Svar/Indlæg:
227/31
hvis du kigger i venstre side af siden, er der et punkt der gedder "guider"... den kan du klikkepå.. så finder du et punkt der hedder OC guide.

http://www.overclocking.dk/lit...

søg og du skal finde..

efter som siden hedder overclocking.dk, mon så ikke der er en guide til hvordan man gør uden at skulle spørge... i hvert fald med det samme

nCa

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 11:46:33
Svar/Indlæg:
714/10
Det nemmeste er nok at clocke den med std V-core og løse ram timings i starten, når du har fundet max på cpu´en, kan du bakke lidt tilbage og lege med remmene og finjustere. Når du så har gjordt det, kan du prøve at hæve Vcore og se om du får noget ekstra.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 12:34:20
Svar/Indlæg:
304/63
#2 takker for linket. Havde slet ikke opdaget guiden selvom jeg dog har været en tur forbi sektionen.

#1 et fuldstændig ubrugeligt svar

Guiden nævner ikke INTET med Torture test eller anden form for "opvarmning" eller andre testprogrammer. Er ret sikker på jeg læste om det på waterheads side engang, men kan ikke finde det mere. Derfor mit spørgsmål.

Så vidt jeg husker skrev de noget om man ikke lige med det samme måtte fyre op for cpuen men skulle varme den lidt op først. Det var det hele meningen med tråden drejer sig om. Måske det er skåret nok ud i pap nu?

#3 takker. Lyder som et godt forslag.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 17:34:48
Svar/Indlæg:
304/63
Er der en der ved med sikkerhed om man først skal køre cpu'en ved default og så køre en stresstest for at varme cpu'en op inden man begynder på OC eller det det bare at fyre op for den med det samme?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2004 17:40:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Velkommen til...
2: Lyt til de "gamle", der har som regel lidt erfaring på bagen ;)
3: Start med at læse den udemærkede guide der bliver refereret til. Grunden til at der ikke står noget om "torture" er fordi, at dengang guiden blev lavet gik folk ikke så meget op i det... ;)
( http://www.overclocking.dk/lit... )
4: Du skal ikke gå så meget op i "torture", det er kun de "emsige" der virkelig går op i det. Det er for "toppen", for blot at være sikker på at maskinen nu også kan køre 24/7 ved de givne indstillinger
5: Held og lykke, velkommen blandt venner :)

MN

Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2004 19:38:28
Svar/Indlæg:
304/63
#6 takker. Det var info der kunne bruges. Dropper bare den torture test mår den ikke har andet formål og gør som i guiden. :r