Antec Overture - erfaringer søges

Luftkøling d.  01. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 246 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
01-02-2004 17:13:20
Svar/Indlæg:
0/11005
Hephey,

Da PSU'en til mit trusty desktop kabinet (til min HTPC) har besluttet sig for at blive træt af livet, er jeg på jagt efter et erstatningskabinet. Jeg har forelsket mig ret kraftigt i Antec Overture (har i forvejen et Sonata til min workstation), men jeg er i tvivl om om jeg vil opleve varmeproblemer.

Jeg har læst diverse tests, og de konkluderer alle at udluftningen kunne være bedre. Jeg har planer om at smide en Intel Tualatin 1400 MHz i kabinettet sammen med et Matrox G450 og en Seagate Barracuda IV 40 GB. I mit gamle kabinet var jeg nødt til at skære hul i låget og smide en 120 mm blæser lige over CPU'en for at opretholde et behageligt lydniveau samtidig med at CPU'en blev holdt under 50 grader. Jeg ville være meget ked af at skæmme piano-lakeringen på Overture med samme behandling. :)

Så, kort sagt: Har nogen af jer personlige erfaringer med Antec Overture? Støjer det for meget til at kunne bruges til en HTPC? Hvilken køler (socket 370) skal jeg vælge for at holde lav temperatur samt støjniveau? Kan jeg lige så godt få en date med et 120 mm kop-bor med det samme, eller er det rent faktisk muligt at lave en støjsvag HTPC uden at ende med en CPU-temp på 50+ grader?

Forslag til andre desktop-kabinetter i samme prisklasse med plads til et standard ATX-bundkort, ~4 AGP/PCI-kort samt en enkelt harddisk er også velkomne.

På forhånd tak.