#0 jeg havde samme problem som dig.. Da jeg lige havde sat min nye P4 2.6 D1 i mit nye IC7 gjore den det samme.. Altså med at lukke ned.. ! jeg prøvede en masse frem og tilbage ny køler osv.
Men virkede ikke.. Og til sidst, prøvede jeg at tage cpu'en ud og sætte den igen, samtidig med at jeg tørte lidt køle pasta af...
Og nu var den på mellem 45 og 52 grade i bios under boot.
Dette syntes jeg satdigvæk er for meget for denne cpu, især med 5kabinetblæsere og runde IDE kabler( lidt bedre airflow) og en rum temp. på 19-21 grader.
Når den står idel i win xp, siger MBM5 42 grader (MBM5 er sat op efter de preinstallt instillinger for IC7) og lige så snart jeg laver det mindste går den nemt 5-10 grader op. Godt nok har jeg en MIST 12dba blæser på, men den skulle være godkendt op til 2.6Ghz. Og den køler bedre end BOX køleren (ifølge bios og MBM5)...
I mit gamle sys, havde jeg en P4 2.4 Ghz på et Soltek SL85ERV-2 (mener jeg det hedder) i samme kabinet med samme cpu køler. Og her var den 30-32 i idel... !
Så jeg ser frem til at Abit kommer med en evt. løsning (hvis dette er muligt)... !
Juvic!