NF7-S kan ikke se sata raid efter bios update

Bundkort / CPU d.  04. februar. 2004, skrevet af Heide
Vist: 332 gange.

Heide

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2004 08:03:35
Svar/Indlæg:
89/4
Jeg sad i aftes og fandt ud af at der var kommet ny bios til mit NF7-S. Jeg kørte med v. 1.9 og opdaterede til 2.2. En af de nye ting i biosen var opdaterering af sata bios. Bios opdateringen gik fint og sata bios kunne efterfølgende se diske og at der var oprettet et stripe raid på dem.

Nu sker der blot det at maskinen står med sort skærm efter bios boot skærmene. Jeg har kontolleret at ram-settings, hastighed, vcore, osv. står som de skal. Jeg har prøvet om jeg kan se diskene m. en partition magic bootdisk, men den hænger også.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre ?. Jeg regner med at jeg bare kan flashe tilbage til den gamle bios igen og alt vil virke. Men kan det virkeligt passe at man ikke kan sata bios opdatere uden at skulle kopiere 320 GB væk, flashe, reinstallere, kopiere tilbage.

Sidder på arbejde idag så kan ikke teste noget før iaften. Håber i har nogle gode bud.

Martin

Heide

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2004 08:48:53
Svar/Indlæg:
89/4
Jeg har selv fundet at der er flere problemer med den raid opdatering, så jeg flasher tilbage i aften eller benytter mig af en af de moddede bios fra EQuito. hvor det der ikke er opdatering af sata bios.

http://forum.abit-usa.com/show...

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2004 09:24:20
Svar/Indlæg:
1720/3
Hehe.. Det ville nok være meget smart :)

Men hvis opdateringen ikke virker, er det jo altid bare at få den gamle på..