Prøv lige at tænke over at Prescott rent faktisk skulle ha' været på markedet for hvad.... et halvt år siden eller noget efterhånden.
Så er det man er nødt til at stille nogle spørgsmål? Hvorfor mon den er blevet SÅ forsinket, og hvorfor mon den bliver SÅ varm? Hvorfor mon pipelinen er blevet SÅ meget længere, og hvorfor mon latency'en på L1 cache'n er SÅ meget højere på Prescott end den er på Northwood? Sikkert ikke fordi det yder bedre vel? Det er jo nok fordi, Intel har været nødt til at ændre på nogen ting for at få den til at virke ordentligt.
Det er også meget tankevækkende at Anandtech kan køre 3.7 Ghz på retailkøleren og 4 Ghz semi stabilt, VR-Zone kan ligefrem køre 4.2 Ghz, dog "kun" omkring 3.8 stabilt. Hvorimod både Tomshardware og Hardocp stort set ikke kan overclocke deres chips overhovedet.... Og læg lige mærke til at flere af test sites'ene bemærker de meget høje temperaturer og at de tester udenfor kabinet, og derfor også udtrykker bekymring for temps i lukkede kabinetter. Tænk lige på at den varme eb lufkølet cpu afgiver jo forplanter sig til hele kabinettet, både grafikkort, bundkort, harddiske mm bliver således også varmet adskillige ekstra grader op.
Spørgsmålet er om der er flere forskellige steppings af Prescott ude allerede, og hvis ikke der er, om så ikke Intel kommer med adskillige nye revisioner i produktlevetiden.
Personligt kan jeg ikke se nogen som helst grund til at "opgradere" til Prescott lige nu, også fordi socket 478 alligevel er en "dead end". Så trods alt hellere vente på socket 775, selv om jeg må indrømme at jeg personligt, som det ser ud nu, ser noget mere frem til socket 939.