Abit NF7 - Fejl efter Bios update

Bundkort / CPU d.  05. februar. 2004, skrevet af Charmerdeluxe
Vist: 519 gange.

Charmerdeluxe

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 11:37:35
Svar/Indlæg:
22/7
Hej

Jeg tror jeg har dummet mig og valgt en forkert bios opdatering
( NF7-S BIOS 23 ), for nu starter maskinen ikke op, burde nok have valgt Version: 21.

Er ikke sikker hvilken rev jeg har.

Men mit spørgsmål er, hvad kan man gøre hvis man har flashet med forkert bios, så maskinen ikke starter?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 12:54:02
Svar/Indlæg:
2870/65
Det burde du kunne se i din manual. Hvis bundkortet understøtter 400 mhz fsb, er det en rev. 2.

Så skal du bruge den bios version med et "d" i xxxx.bin-filen.

Hvis du har opdateret med den forkerte bios, har du følgende muligheder:

Købe en ny bios (i holland) her:

W. Simons
ABIT FAE Europe

Global website: www.abit.com.tw
Abit Q-Station: fae.abit.com.tw

Mulighed nummer 2: Hot-swapping bin bios (farligt)

Man låner en bios-chip magen til den du har, tager chippen ud af soklen og sætter chip nummer 2 (med en sund bios) løst i soklen (dog ikke mere løst end at den får god kontakt, men stadig så du nemt kan få den ud med en lille pind - IKKE af metal)) og starter maskinen op på A-drevet på følgende diskette:

Diskette (DOS formateret) med et flash-program (husk den korrekte version) og den rigtige xxx.bin-fil.....husk du må IKKE køre flash-programmet endnu.

Nu skifter du bios-chippen...efter maskinen er kørt op og står i en dos-prompt. Sæt den gamle bios nogenlunde godt fast. Flash din bios med den korrekte xxx.bin-fil og vent på at den bliver færdig.

DU MÅ IKKE GENSTARTE MASKINEN MENS DIN BIOS OPDATERES!!!

Når Flash-programmet beder dig om at genstarte maskinen, nøjes du bare med at slukke den. Tager strømmen af maskinen og sætter den gamle bios-chip ordentligt fast. Start maskinen og sikre dig at alt er OK i bios, samt at alt er nulstillet....inden du sætter dine nye Settings.

LÆG MÆRKE TIL: I BIOS-soklen samt på BIOS-chippen sidder der et lille skråt hjørne.....de SKAL passe (sidde) sammen....ellers kortslutter du din bios.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 13:18:47
Svar/Indlæg:
912/75
#0.. Lavede det samme dumme nummer som dig, jeg fik Rodendendron her fra siden til at lave den for mig.. Prøv og kontakte ham.. Så vil han sikkert gerne, han lavede jo min for 50kr.- god som ny! ;)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 14:24:11
Svar/Indlæg:
2870/65
Ja, prøv det som Sovenposen foreslår...det er langt det mest sikre....især hvis du ikke har prøvet at Hot-swappe før....det går meget nemt galt.

Klabautermanden

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 15:34:26
Svar/Indlæg:
194/13
ellers kan du altid sælge det (husk nu at sig til køber at du har fejl flashet), der er sikkert en del der vil købe det selvom det er fejlflashet det. det bedste vil self. være en af de to muligheder som steen (#1) foreslår

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 15:50:20
Svar/Indlæg:
2870/65
Tjah...et fra eller til kunne jeg da godt bruge...nu har jeg alligevel 2 NF7-S boards...(hvoraf det ene har haft det samme problem...LOL)...det har så undervejs fået flere og mere seriøse problemer, så en erstatning ville være fint....men prøv nu først at få det til at køre...det ville da være det rareste. right?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 16:19:23
Svar/Indlæg:
2870/65
Helt enig...ups...glemte at fortælle...tak for rettelsen Bigbird

Charmerdeluxe

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 08:19:16
Svar/Indlæg: