Til jer Hifi kanutter.... hjælp!!

Diverse d.  05. februar. 2004, skrevet af Sorte Slyngel
Vist: 771 gange.

Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:09:49
Svar/Indlæg:
684/95
Hejsa, nu har jeg rigtigt været på indkøb...

Var nede i hifiklubbem og købe et sæt Cerwin Vega lautsprechere og en lækker cambridge a500 forstærker + lidt taralabs signal kabel....

MEN, hvorfor er det at når man smækker lyden fra computeren gennem forstærkeren, at denne altid bliver lavere end fra foreksempel min cd afspiller (rotel)

Forstår i?, jeg har prøvet det med nu 3 forskellige anlæg... og det er altid det samme... lidt træls...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:31:27
Svar/Indlæg:
684/95
Hæhæ... jo... jeg har naturligvis skruet op på computeren:)

Jeg kører med et ganske normalt (billigt) Phono/Minijack kabel, det går ind i forstærkeren AUX/DVD indgang... kablet er ca 5 meter...

Ja, nu tænker i sikkert lortekabel, og at signalet forsvinder i det.. men nej, for da jeg havde min gamle Denon forstærker og Mine KEF højttalere virkede det nemlig lige fordelt.. altså når man spillede fra cd afspiller var lyden høj og når man spillede fra pc var lyden høj...

Men med mine 3 efterfølgende forstærkere (pioneer, marantz og cambridge) har lyden altid været lavere... endda med samme pc...

Meget mystisk...



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:35:09
Svar/Indlæg:
330/7
Hehehe pc'erens skyld :00

Du har skruet op for både Wave og Master ?



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:36:58
Svar/Indlæg:
485/57
det kan være at linie udgangs signalet på pc'en er lavere end din f.eks cd spiller.

er det det samme lydkort du altid har haft? Måske ligger det der...


jesper



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:44:42
Svar/Indlæg:
3329/182
Det er meget normalt at signalet fra computeren ikke er så kraftigt. Det ville bruge mere strøm og afgive mere varme inde i kabinettet.

Desuden vil mange pc-højttalere ikke have brug for det kraftige signal da de selv har indbygget forstræker.



DxB^
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:45:59
Svar/Indlæg:
183/26
Kunne forestille mig at det er fordi at pc'ens lydkort ikke forstærker signalet, mere en højst nødvendigt. Det er jo kun et lille sølle print i forhold til en cd-afspiller.



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:48:45
Svar/Indlæg:
684/95
Tjah, jeg har godtnok skiftet lydkort en del gange... måske kunne det være det ja...

#5

Se ved jeg faktisk ikke... jeg trækker den ud af den grønne på mit NF7-s:) det er... øhm... den hedder bare Front R+L... det er den eneste der kan komme front lyd ud af :l

#6

Se det lyder jo egentlig som en fornuftig forklaring...



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 17:56:55
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er ikke altid at lydkort/signal kilder, kører ikke med samme styrke! Du har åbenbart et lydkort der ikke afgiver et ret kraftigt signal... Du kan evt. prøve at sætte kablet i høretlf. udgangen (husk at skrue lidt ned!), den er meget kraftigere end signal ud. Så kan du jo bare indstille styrken så den er på højde med de andre enheder i dit anlæg 😉



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:03:50
Svar/Indlæg:
684/95
Lige nu kører jeg onboard... Nvidia soundstorm.... men jeg kan da bare lette min dovne røv og smide mit SB Live i...

#10

Hæhæ... Cerwin Vega lyd er faktisk bedre en fordommende siger... jeg var meget skeptisk nede i hifiklubben, og var faktisk ved at rende med et par B&W, men da jeg hørte Cerwin Vega'erne blev jeg faktisk mega overrasket.. de spiller alt med en hvis "flothed" selvfølgelig er Dali og co. bedre.... meeeen... til en tusse stykket (V-10F) så er det RIGTIGT godt...

Btw så fik jeg jo også rabat på næsten 2000kr på dem :e



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:23:08
Svar/Indlæg:
684/95
#13

Så kan jeg da fortælle... uden at blive for fræk, at det var netop det jeg regnede med da jeg satte mig til at lytte til dem... MEN man må sige at de er kommet efter det de amerikanerer, for aldrig.. eller jo det har jeg, men sjældent har jeg da oplevet en så god, dyb og stadig stram bas... den giver lige sådan et "duf" som jeg kan lige, uden at rumle...

Ja jeg tror da vist du skal inviteres hjem og høre dem:)

Anywho så har jeg smidt mit SB Live i nu, men hvordan helvede disabler jeg NF7'ets onboard lyd?????????



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:25:54
Svar/Indlæg:
684/95
Arh... sådan.... men det har ikke hjulpet noget... så jeg må bare vænne mig til det:(

Anywho BigBird, så hører jeg ikke kun techno og mp3... jeg hører skam meget andet, The Vines, White Stripes, Leonard Cohen, Poul Krebs osv... og det er de glimrende til:)



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:27:35
Svar/Indlæg:
485/57
#14

I bios



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:28:23
Svar/Indlæg:
684/95
Næh... vent.. der skulle lige skrues op for wave da driverne var inde... fårk... damn... Nu har det hjulpet... det spiller meget hæjere nu... thx for hjælpen alle sammen:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:29:57
Svar/Indlæg:
684/95
#16 nah... ikke i bios, man skulle bare disable enhederne i windows:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:34:29
Svar/Indlæg:
684/95
Jeg quoter lige mig selv BigBird

"de spiller alt med en hvis "flothed" selvfølgelig er Dali og co. bedre.... meeeen... til en tusse stykket (V-10F) så er det RIGTIGT godt..."

Jeg er døv og du er blind.... lol det er sq et godt par :e :e



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:36:20
Svar/Indlæg:
684/95
Og jeg hører forresten alt mit musik som original cd'er... da jeg hader MP3's "tamhed"....

Arh... ok... Techno og lignende er sq lige meget, men når jeg lytter seriøs musik så er det original cd'er på min fine rotel:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:42:00
Svar/Indlæg:
684/95
#22

Jamen for pokker din frække møgknægt:)

Jeg kan sagtens høre forskel, men jeg har bare ikke 4000stk til HT'er... og da jeg kunne få 2 af de vilde Cerwin til 2K så slog jeg til... det syntes jeg var et fornuftigt køb... og de er altså overhovedet ikke så slemme som de bliver gjordt til... og selvom jeg ikke er verdens bedste hifi svin, så har jeg dog haft rimeligt gode anlæg siden jeg var 10år... (nad, denon, marantz, pioneer, cambridge) og ganske gode højttalere så jeg ved godt hvordan det skal lyde:)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:42:53
Svar/Indlæg:
10398/435
du har altså valgt Cerwin Vega over B&W??? det forstår man så ikke....



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:46:07
Svar/Indlæg:
684/95
#25

Øhh... jo... men jeg forstår ikke hvorfor du ikke læser hele tråden... jeg qouter lige mig selv igen:)

"Jeg kan sagtens høre forskel, men jeg har bare ikke 4000stk til HT'er... og da jeg kunne få 2 af de vilde Cerwin til 2K så slog jeg til... det syntes jeg var et fornuftigt køb... og de er altså overhovedet ikke så slemme som de bliver gjordt til... og selvom jeg ikke er verdens bedste hifi svin, så har jeg dog haft rimeligt gode anlæg siden jeg var 10år... (nad, denon, marantz, pioneer, cambridge) og ganske gode højttalere så jeg ved godt hvordan det skal lyde"






Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:49:38
Svar/Indlæg:
10398/435
så er jeg med..



snupii
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:55:13
Svar/Indlæg:
10/3
du har altså valgt Cerwin Vega frem for kef ,, du er nu underlig



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:55:28
Svar/Indlæg:
684/95
Det var godt:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:59:15
Svar/Indlæg:
684/95
#28

Hva fanden er det her ?:(

Læs da hvad jeg skriver... aahihiihhh.... x(

Jeg valgte Cerwin Vega fordi de overraskede mig så positivt at jeg var helt paf... og så var de billige:)

Jeg valgte ikke B&W, Dali eller Dynaudio fordi jeg ikke havde råd... ja, de lød godt, men hvis jeg skulle have en ordentlig gulvmodel så blev det altså lige 10kilo

Det blev ikke KEF fordi dem har hifiklubben slet ikke, og desuden havde jeg ikke råd... ja, jeg har haft KEF engang, men det var da jeg var 12... de er desuden afgået ved døden da jeg spillede noget sub test:(

Min far blev vist lidt muggen:)

ER ALLE MED NU ELLER SKAL DET FORKLARES IGEN?



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:14:49
Svar/Indlæg:
597/39
#31 du skal jo regne med at punge en del ud i nyt anlæg, men ja der er himmelvid forskel på pc højtalere og rigtig HIFI! 8)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:16:03
Svar/Indlæg:
684/95
Tjah, jeg var også lige ved at bestille et sæt logitech over nettet... det er jeg glad for jeg ikke gjorde...

Du kan gøre ligesom mig, løbe ned i hifiklubben eller noget lignende og lytte... så ved du om du er tilfreds med det du har eller om du vil have noget nyt....



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:21:11
Svar/Indlæg:
4338/142
#31 Hvis du ikke kan høre forskel på Pc højtt. og hifi højtt. så lad være at købe hifi.

Det er jo ikke os alle sammen som kommer i buksen over et fedt mix på en klasse A rørforstærker.

Jeg har brugt cirka 30000,- på mit anlæg (ikke B&O - de skulle forøvrigt skydes) men NAD og Tannoy. Det er simpelthen fordi jeg ikke kan holde ud at høre på billigt skrammel f.eks MP3 og Microanlæg/my first sony/crap/plastik lort.



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:25:46
Svar/Indlæg:
684/95
#35

Men man kan naturligvis godt nøjes med færre penge... du skræmmer jo knægten væk :e

Jeg har brugt omkring 10000kr på mit anlæg... hvor cdafspilleren hvar klart dyrest.. 4000kr... men hvis du skal have ordentligt hifi så skal du nok vælge et par små dali (det indrømmer jeg da gerne:))

Så 10000kr så har du noget ganske fornuftigt:)



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:27:03
Svar/Indlæg:
715/51
prøvet at skrue op for lyden i windows?, :).. har samme forstærker.. den er dælme rar, fik den til ½ pris...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:30:02
Svar/Indlæg:
684/95
Den er skidegod den forstærker ja... men mit problem er løst.. jeg smed bare et SB live i, så er det højt:)



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:32:06
Svar/Indlæg:
602/17
Lidt Off-Topic for denne tråd måske men here goes:

Det er da faens som folk er imod Cerwin Vegaer! Indrømmet - der er højtalere der spiller bedre, men der er dælme ik nogen der når dem til sokkeholderne når det gælder om at skabe en atmosfære ala et diskotek til en fest!

Jeg tror der er mange (dem der synes CW er noget crap) der glemmer at de fleste der ejer et par CW'er (mig selv inklusiv) måske gerne vil have en power højtaler og skider lidt hul i om man kunne få nogen hvor de fineste detaljer er mere tydelige.

Desuden som det også er blevet gjort klart af Sorte_Slyngel har CW den fordel at de er relativt billige iforhold til hvor "gode" de egentligt er!

Til sidst vil jeg lige nævne at begrebet "Lydkvalitet" er yderst besværligt at definere! Blot fordi en person mener at en given lydkvalitet er den bedste er ikke ensbetydende med at den næste mener det samme. Nogen er vilde med heftig bass og andre knap så meget osv osv.
Med det mener jeg at det kan godt være diverse folk siger at B&W højtalere spiller kanon i forhold til et par CW'er - sikkert - men det kommer dælme an på hviken "lyd" man synes er fedest.

ps. Dette indlæg er IKKE rettet som et personligt angreb eller deslignede. Det skal heller ikke læses som om jeg er rygende gal. Jeg er mere uforstående overfor manges kritik af en ganske god højtaler.



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:34:57
Svar/Indlæg:
684/95
#39

Du kommer jo som sendt fra himlen... det er lige det du siger jeg mener:)



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:38:33
Svar/Indlæg:
602/17
#40 Hehe... ;) Jeg er selv meget stor tilhænger af CW. Jeg synes de styrer for vildt! Det er måske fordi jeg er til bass der får hele hytten til at skælve.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:40:06
Svar/Indlæg:
4338/142
#39 Jeg har haft et sæt Cerwin Vega DC10 så jeg taler af erfaring:


Bassen er altoverdøvende, Registret på dem er småt, diskanten skærer i ørene, delefiltret får næsten al mellemtone til at forsvinde, kabinetterne er for tynde i forhold til enhederne, de overstyrer (også selvom man har en forstærker som kan trække dem og selvom man spiller lavt).

Hvis man elsker tecno og bas og tinitus, jo så er de fede.

#0 hvis du har læst dette post - sorry



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:42:41
Svar/Indlæg:
597/39
#39 Netop, der er stor forskel på hvilken lyd folk er ude efter, personligt synes jeg lyden i BW er skinger og usammenhængende hvorimod lyden i Dali er dejlig blød og vellydende. CW højtalere udfylder markedet for gode power højtalere man kan tillade at have stående i en stue, til rimelige penge!



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:45:07
Svar/Indlæg:
684/95
#42

Hih... har selv lyttet til den der DC serie (10,12,15 ikke?) og de er (undskyld hvis nigen har dem) faktisk afskyelige... slet ikke på højde med det nye CV laver...

Så der kan vi godt være enige...



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:50:19
Svar/Indlæg:
602/17
#42

"Bassen er altoverdøvende" - Hvorfor tror du jeg har et par CW?? (DC-15 btw.) Det er bass jeg kan lide!

"Registret på dem er småt" - det er muligt men det er fint til mig.

"diskanten skærer i ørene" - Det kan være jeg er døv men det problem har jeg nu ikke.

"delefiltret får næsten al mellemtone til at forsvinde" - igen - muligt men det er jeg ligeglad med.

"kabinetterne er for tynde" - kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har de helt små men den lidt større DC-15'er og der er kabinettet skam alt andet end bette!

"de overstyrer (også selvom man har en forstærker som kan trække dem og selvom man spiller lavt)." - køb en endnu større forstærker! Du kan aldrig få en forstærker der er stor nok! SLET ikke til et par CW'er!

Men nu er vi tilbage til det jeg beskriver i #39 - Det kommer i høj grad an på hver enkelts smag for lyd!

Man skal også lige tænke på hvor man som det eneste sted kan købe Cerwin Vega - i HiFi-Klubben og det er sted hvor man umuligt kan købe noget der ikke er godt!

Hvis man tager samtlige højtalermærker og sammenligner dem vil CW sikkert ikke være det værste man kunne købe sig - langt fra! Ellers ville de nok ikke sælge dem et sted hvor man går mere op i at sælge ordentligt HiFi fremfor bare at sælge noget for at tjene penge.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:50:45
Svar/Indlæg:
4338/142
#44 Det kan godt være at C.V. har forbedret sig jeg synes bare det er ærgeligt at spilde Cambridge og rotel udstyr på dem.

I det ovenstående er Cerwin Vega: DET SVAGESTE LED, og slet ikke i klasse med resten.

Jeg ved godt at jeg tramper nogle folk over tæerne med disse posts, men de folk må altså lige en tur i hifiklubben igen og lytte 2. gang

I må godt kalde mig skeptiker og pernitten, men der er ydringsfrihed i DK.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:52:57
Svar/Indlæg:
10398/435
B&W er kendt for at gengive bassen meget fint ved lavt lydniveau, og det er en ting som i mine ører lyder utroligt lækkert!

om CW, fra hifiklubben: "Man skal lidt op i niveau, før de vågner og bliver levende med fyldig bas og en særdeles dynamisk gengivelse."

det synes jeg !personligt! ikke godt om. en højtaler skal kunne gengive alle frekvenser ved alle niveau.

desuden giver det en rar diskant hvis denne sidder imellem mellemtone og bas-enhed. dette eksperimenterer DALI en del med.. men det har B&W ikke fundet ud af endnu..



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:54:59
Svar/Indlæg:
602/17
#43 Tak! ;)

#44 Ja nu har jeg så DC-15'ere men jeg synes de spiller ganske glimrende - faktisk bedre end de fleste nye CW'er. Jeg har dog ikke hørt den serie du lige har investeret i så dem kan jeg ikke udtale mig om.

Men jeg glæder mig sindsygt meget til den helt nye "Classic" serie kommer om ik så længe! De skulle efter sigende være hamrende goe! Hvis det har interesse kan du kigge på følgende link:

http://www.hifiklubben.dk/iz.a...

nam nam!



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:55:46
Svar/Indlæg:
684/95
#46

Jeg syntes det er helt iorden... du træder ikke mig over tæerne...

Jeg ved godt det er det svageste led, men det lækre ved hifi er at det ikke ældes ligeså hurtig som hardware, så om 1 år hvis jeg er træt af mine CV så skifter jeg bare:)

#45

Ahem.... anede ikke det var sådan nogle du havde... sorry :l :)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:59:38
Svar/Indlæg:
684/95
#47

Kan da lige fortælle at jeg også studsede ved det, men det er nu lidt overdrevent... de kan sagtens bruges til baggrundsmusik.. ganskelavt enda:)

#48

Ja den var ikke så heldig fra min side:) men thx for linket, det vil jeg da lige følge på klos hold:)

Btw allesammen, det er sådanne højttalere jeg fik for en tusse stykket:)

http://www.hifiklubben.dk/iz.a...

Arh.... så er prisen rettet på deres hjemmeside, da jeg var i hifiklubben havde de sådan et billigt papskilt hvor de gamle priser var krydset over :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 19:59:44
Svar/Indlæg:
4338/142
dsdsdk<-
det du nævner til sidst med diskanten, det har Tannoy fundet den ultimative løsning på:


http://www.tannoy.com/frame.cf...

At bygge diskanten ind i midten af mellemtone-enheden:)



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:00:48
Svar/Indlæg:
602/17
#49 Det er helt iorden manner ;) Det er jo netop det jeg vil frem til - vi har alle forskellig smag, så vi kan ikke altid blive enige. Det er bare træls at høre på dem der SKAL rakke ned på et par ellers udemærket højtalere.

Tænk på alt det ragelse man kan købe i fx. FONA - i forhold til det står man sq godt med et par CW'er!



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:04:01
Svar/Indlæg:
684/95
#52

Ja det må man sige... i forhold til bilka's og fona's billige Eltax og Aiwa så er CV dælme godt:)



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:04:57
Svar/Indlæg:
4338/142
#49
FONA har nogle gange JBL, KEF og Infinity Dem skal man ikke afskrive - men jo udover det så er FONA's sortiment som regel low-fi:)



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:07:31
Svar/Indlæg:
543/67
#39 og #42....I har sku hver jeres mening ! det er sku fair nok, men som ung teenager, 16, så bliver mine nye højttalere da osse Cerwin Vega...hifiklubben få deres Classic serie snart...FÅRK hvor er de fede :p

-SnowMann



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:08:49
Svar/Indlæg:
684/95
#54

Ja det er sq da vist rigtigt... den i esbjerg har ialfald en første sal med mega godt grej... vi stryger fona af listen:)



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:10:46
Svar/Indlæg:
602/17
#53 Hehe... ja meget!

#54 Hehe... jeps...



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:11:06
Svar/Indlæg:
1503/128
Til hvem-der-nu-sagde-det>>

Hvis du mener at mellemtoneområdet er for svagt på et par CW'ere, så gætter jeg på at dit indre øre ikke rigtigt er med dig. Jeg synes netop at det er bas og mellemtoneområdet der slår igennem.

Der er sgu' ikke mange højttalere der kan gengive en lilletromme så den ligefrem slår i brystkassen.

Enig - B&W blandt andet, spiller meget bedre hvis vi taler om at gengive den originale kilde til perfektion. Dog synes jeg at både B&W, Bose og Dali er noget bagefter hvad angår at gengive den dybeste bas ved lav volumen.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:11:34
Svar/Indlæg:
4338/142
#55 du har ganske ret - jeg var også omkring 16 da jeg købte mine Cerwin'er, og på daværende tidspunkt ville jeg have væddet med alle om at det var de bedste i verden:)

Men som det er sagt før - det er en smagssag (næsten)



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:14:36
Svar/Indlæg:
602/17
#55 Lyder godt! Flere folk på CV-siden ;) Kunne også godt tænke mig et par fra den nye serie! Gerne den helt store! :e

#56 *LOL* "vi stryger fona af listen"

jeg tror jeg har strøget næsten alt andet end HiFi-Klubben.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:14:59
Svar/Indlæg:
4338/142
#58 en lilletromme som slår i brystkassen kan frembringes af en SUNFIRE enhed cirka 60 gange bedre end af en C.V.



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:17:13
Svar/Indlæg:
684/95
#61

Det er da grov med dig unge mand :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:23:15
Svar/Indlæg:
4338/142
#62

Jeg ved godt at jeg bliver lidt grovkornet - men jeg synes bare at det synd at bruge penge på Cerwin Vega, når man kan få billigere alternativer som spiller langt bedre.


Til alle: prøv at køb det engelske hifi-blad som hedder WHATHIFI;på dette blads redaktion er de omkring 70 mennesker som hver især bedømmer hifi udstyr og derefter regner gennemsnittet af alles bedømmelser sammen.
De giver max. 5 stjerner til udstyr, og jeg har aldrig set dem give noget Cerwin Vega over 3. Det svarer til at få 7 til eksamen.



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:31:56
Svar/Indlæg:
1503/128
ChrissCornell>> Du fortjener en medalje. Du er lige så hårdhudet som en elefant i rustning!

Kan du ikke acceptere at folk har en anden mening end din egen? Og synes du det er sjovt at få tæsket hul i brystet af en mellemtone? For det må den da gøre hvis den er 60 gange hårdere end CW.



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:36:32
Svar/Indlæg:
684/95
#63

Men stadig, så kan de jo spille fårking højt... og lige nu er det ialfald en af de ting jeg har brug for:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:41:04
Svar/Indlæg:
684/95
#64

Så så unge mand... nu syntes jeg tonen er blevet lidt grov :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:41:34
Svar/Indlæg:
4338/142
#64

Jo selvfølgelig kan jeg acceptere andre folks meninger der er 3 grunde til at jeg bliver ved;

1: Jeg er et dumt svin

2: Jeg elsker at diskutere

3: Jeg keder mig

Som sagt er jeg ikke ude på at gøre nogle sure, men jeg mener bare at man skal tjekke alternativerne inden man helliggør et produkt.

P.S. Sorte Slyngel Tillykke med dem og slid dem med helsen:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:44:31
Svar/Indlæg:
684/95
#67

Tak for det, men nu må jeg jo også lige diskutere lidt, for der er jo netop ikke noget alternativ til CV... ialfald ikke hvis prisen skal være nogenlunde human...



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:48:13
Svar/Indlæg:
4338/142
#68

Clario, Warfedale, Mission, JBL, Bose... med flere...

:)





PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:51:12
Svar/Indlæg:
602/17
#67 Nu ved jeg ikke om hvem det er rettet mod, men jeg har skam heller ikke travlt med at helliggører mine CV'er eller CV'er generelt. Som jeg også skriver tidligere i tråden er jeg udemærket godt klar over at man kan få højtalere der er spiller mere rent og detaljeret osv, men som de fleste CV ejere sikkert kan nikke genkendende til er det ikke det der er vigtigt når man køber CV. Der er det andre faktorer der spiller ind og det er disse der er mange der overser og går direkte til den famøse "Lydkvalitet" og det irriterrer mig af!



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:52:08
Svar/Indlæg:
684/95
Arrrhhhh, JBL kan sq ikke hamres nær så højt op (uden at blive dyre), Bose er noget bulder, mission... jeg har kun hørt deres reol HT'er...

De 2 andre mærker lyder bare dyre :e



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:54:22
Svar/Indlæg:
684/95
#70

For at fortsætte dit indlæg, så syntes jeg CV laver en gylden mellemvej... de kan spille højt, men stadig med charme og ganske god lyd:)



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:55:38
Svar/Indlæg:
597/39
#69 Ved du om Warfedale har fået styr på deres svage diskanter? :p



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:56:33
Svar/Indlæg:
4338/142
#71

Min sambo har lige købt et sæt Wharfedale til 1199,- stk. som ved 250watt (8ohm) Stortset ikke laver harmonisk støj eller forvrænger.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:58:25
Svar/Indlæg:
4338/142
Sorte Slyngel<- nu er det vi er gået over til decideret mudderkastning:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:03:30
Svar/Indlæg:
684/95
#75

Hvor :e :e :e

Ej... der er godt nok gået lidt offtopic i det her, så dette bliver min sidste besked i denne tråd... :)



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:04:39
Svar/Indlæg:
4338/142
Sorte Slyngel<- jeg har forresten også et bud på dit problem med lavt output fra pc'en


http://www.hifiklubben.dk/iz.a...

Den forstærker outputtet fra kilden.

Måske lidt sent at komme med det post:)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:10:24
Svar/Indlæg:
684/95
Arhhh... nu har jeg fået det løst, men ellers thx... ved da min far har en RIAA forstærker stående et sted... meeen jeg ved nu ikke om jeg vil have noget i min stue der står RIAA på (det er jo det amerikanske/engelske Antipirat :e :e )

Kidding :)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:12:57
Svar/Indlæg:
10398/435
#58.. B&W's bas sparker noget så godt fra sig ved lav volumen!! selvom CV bruger større enheder kan de godt pakke sammen på det punkt. jeg er til gengæld enig med dig i at DALI ikke er for gode på den front. har selv et par DALI... bose aner jeg ikke noget om da jeg ikke er for vild med subwoofer system'er og ellers synes at de laver Café/restaurant højtalere...



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:18:11
Svar/Indlæg:
1503/128
Chrisscornel>> Jeg helliggør ikke noget somhelst, men da jeg nu ved hvad dine hensigter er - blandt andet at du keder dig og elsker at diskutere, så vil jeg ikke spilde mere tid på at skrive i denne tråd.

Det kan da kun være spild af tid, så længe den man skriver til faktisk kun skriver tilbage for at diskutere.

*SuperflyDK kaster op!*



Enolc
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:21:26
Svar/Indlæg:
101/10
måske fordi lydkortet kører -10dB som er prof. standard (ift. consumer)..(?)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:22:48
Svar/Indlæg:
10398/435
men hey forresten! tillykke med de nye højtalere! de er ganske fine! og hvis du bor i hus kan du jo også lave noget af en fest med dem!!



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:35:22
Svar/Indlæg:
823/24
#71 Mine billige JBL (jeg kender ikke nyprisen..) Følger sku da pænt med et par DC-15. Ikke at jeg siger at de spiller højere... Men de har klart en bedre lyd, og på samme tid kan spille pænt højt. Hvor CV ikke har en nær så god lyd, slet ikke ved samme volume.



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:35:28
Svar/Indlæg:
4338/142
#80 prøv lige at kigge på dit sidste indlæg.....

Hvis du ikke kan se ironien i det du har skrevet, så prøv at kigge igen - det er vidst ikke kun mig som diskuterer bare for at diskutere.

Hvis det jeg har skrevet har gjort dig gal så er det vist ikke mig der har et problem



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:41:16
Svar/Indlæg:
823/24
#85 Ikke at jeg er imod CV, jeg synes at det er et par ok højttalere.. og de spiller også godt... ;)



cooly
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:43:28
Svar/Indlæg:
26/1
#77 æhhh, RIAA = Grammofon forstærker, you know MM/MC...
Grammofoner har jo en anden frekvens gang og skal der for rettes op dette gøres så ved hjælp af en RIAA forstærker...

Det vil nok komme til at lyde lidt spøjst og smide den efter en computer.. :00



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 21:55:14
Svar/Indlæg:
4338/142
#88 jeg ved godt at en riaa forst. er til grammofonen, det med frekvensgangen var jeg til gengæld ikke klar over, sorry Sorte Slyngel - Takker Cooly;)



Cyberfrog
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 23:45:44
Svar/Indlæg:
30/0
# endelig en der kender til nogle ordenlige mærker.....
men jamo 265 vil jeg ikke sige hverken spiller særlig højt, eller sæligt godt. bassen flopper med en forstærker effekt på under 100w

personligt har jeg beyma højtalere, og disse spiller ikke sæligt rent ved lav effekt, ikke at de spiller dårligt, men der er højtalere der spiller mere rent i dette område, men når effekten bliver stor 200-400w eller mere. spiller de stadig rent og meget højt.

men jeg er heller ikke til hifi, jeg er mere til diskoudstyr der trykker nogle db ud.



Cyberfrog
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2004 23:46:11
Svar/Indlæg:
30/0
skulle være til #81



cooly
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 06:56:52
Svar/Indlæg:
26/1
#90 Så lidt..
Man lærer jo lidt nyt hver dag, ik? :)