Router er gået helt i kage

Diverse d.  05. februar. 2004, skrevet af Stamps
Vist: 514 gange.

Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:27:31
Svar/Indlæg:
4263/107
Jamen så er det mig der har fattet talerøret igen!

Min router (Netgear RP614) begyndte her lidt før nytår at gå helt i bananas! Ville ikke logge på internettet og der skulle en restart (ud med strømstikket, og i igen) før den virkede! :x

Det gik fint nok men her efter 1 mdr. og at jeg for 3 gang i dag har nået at restarte den er det ved at være ret irriterende!

En der har en løsning ? ?:(

Har været inde i instillingerne og alt er som det skal være...

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:30:01
Svar/Indlæg:
2870/65
Prøv på producentens HP...se om der er en firmware update til den...måske vil det sætte noget på plads.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:39:27
Svar/Indlæg:
4263/107
#1 leder lige lidt på deres hp, kommer med svar lidt senere om det virker...

#2 Har ingen af de nævnte programmer, eller noget der minder om dem....



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 18:53:47
Svar/Indlæg:
4263/107
Ja, nu har jeg så bare at vente på om den firmware update har redet mig for en masse irritationer eller hvad den har gjort... ?:(

Poster igen når jeg ved nærmere...



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:16:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror ikke du skal regne alt for meget med at en firmware update løser problemet...

Det er ret normalt at routere går ned, når deres DHCP lease udløber og de prøver at hente en ny!
Jeg prøvede i over 1½år med en masse forskellige firmware updates til min Surecom router, men ingenting hjalp, og jeg havde endda kontakt til ham der skrev firmwaren til den, og han kunne heller ikke finde ud af det, men han fik det til sidst til at virke på en eller andet Spansk ISP's netværk, men det hjælper bare ikke så meget heroppe 😉
Og jeg har hørt om fejlene i både D-links og Linksys m.fl. Jeg snakkede lidt med ham der Surecom manden om det, og den eneste lighed han umiddelbart kunne finde imellem mærkerne var at de alle benyttede ARM7 baserede cpu'er... hvad indflydelse det så end har på DCHP lease?

Nu har jeg godtnok af andre grunde fået en ny TRENDnet router, der viser sig at være baseret på et Broadcom chipset (uvist om der også gemmer sig en ARM7 inde i det...) Men den er ihvertfald ikke gået ned endnu!



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 20:56:04
Svar/Indlæg:
4263/107
www.jegfatterikkehvaddeterdusk... ?:(

Hvordan kan man se noget af alt det du skriver om ens HW ??



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 22:27:47
Svar/Indlæg:
4120/115
#7
Jeg skriver at det er ret normalt, fordi jeg høre om at folk har disse problemer hele tiden! Og det er klart at dyrere routere sandsynligvis ikke har de problemer... men jeg vil skyde på at langt størstedelen af brugerne både herinde og folk i almindelighed har routere til under 1000kr, som nok er dem hvor på problemerne forekommer hyppigst.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 22:35:07
Svar/Indlæg:
4120/115
Vi har åbenbart ret forskellige erfaringer så...



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2004 22:47:45
Svar/Indlæg:
4120/115
#11
Det er jo så bare det at jeg oplever at det sker ret ofte med "normalt" udstyr... bla. D-link, Linksys, Netgear, Levelone og min egen Surecom.
Kunne uden at vide det forestille mig at det f.eks. kunne være fordi de brugte Realtek chipset e.lign. Jeg har bare fået af vide at ligheden imellem dem var en ARM7 cpu, men det er jo et vidt begreb. Man kunne vel godt forestille sig at Realtek brugte ARM7 teknologi i deres chipset, og Realtek bliver jo brugt rigtig mange steder...



p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 00:20:41
Svar/Indlæg:
316/21
FIGHT FIGHT :e

ej kan da lige supplere med at min zyxel prestige 650r-31, også jævnligt går ned, og skal have stikket ud af røve før den duer igen... ( det sker ca en gang om måneden)