PCI kort placering vs IRQ konflikt?

Diverse d.  06. februar. 2004, skrevet af michaelnacho
Vist: 551 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 14:25:40
Svar/Indlæg:
281/74
Arghhh jeg blir gal af det shit her..

Min puter fryser efter ca 5 min hver gang. Total provo.. Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt.. Men har på fornemmelsen at det er noget PCI kort placering og noget IRQ konflikt..

Har lige reinstalleret puteren og den gør det stadig.. Total provo..

Tænker på om det kan have noget at gøre med PCi kortenes placering.. Hvordan er det bedst de sidder? Der er 6 stk og et agp.

AGP: Grafikkort Geforce 2 gts
PCI6: fri
PCI5: Lydkort Soundblaster live platinum
PCI4: fri
PCI3: SCSI controller
PCI2: fri
PCI1: Realtek netkort

Det som jeg ikke forstår er hver gang puteren gå i knep og jeg genstarter så er mit netkort slået fra. Så jeg skal tage netkortet ud. Starte og slukke igen i bios post. Sætte kortet i PCI soklen igen og så starte op.. så virker det.. men kun i 5 min..

Hvad kan der være galt? Please help.. Er ved at blive sindssyg..

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 14:57:53
Svar/Indlæg:
281/74
Det er weird..

Den dør sådan helt stille.. Først stopper musen med at virke og ca 5 sek efter fryser det hele bare.. Der kommer ingen fejl meddelelse, blå skærm eller noget..

Provo! Har i ik et råd gutter :l

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 15:01:53
Svar/Indlæg:
281/74
Har prøvet at skifte musen og tastatur ud men det hjalp ikke..

Jeg kører med en 300 watt PSU så den sku levere nok til at det skulle ku køre.. Og spiller ikke spil eller noget der kræver det vilde.. Den dør bare når jeg sidder og surfer eller den bare stå og spiller musik.. Pisse nederen!

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 16:26:03
Svar/Indlæg:
281/74
Har før kørt netkortet i pci2 men ville prøve at sætte det ned i pci1 da problemet kom..

Har taget alt ud nu.. og den kører... prøvet skiftevis at sætte noget i igen.. og har fundet ud af at den fejler når jeg smider lydkortet i.

FUCK hvor nederen :( Mit elskede Soundblaster Live! Platinum.. Pis også.. Nogen som har prøvet det samme med at deres lydkort pludselig fucker på den måde?

Hva faen ka der være sket.. Damn hvor neder.. Har bare nada penge og så sker det her lort.. Shit.. det kostede kassen dengang jeg købte det.. Pis :x

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 17:36:32
Svar/Indlæg:
281/74
jeps desværre ☹

har prøvet at installere de nyeste drivere mens puteren stadig kørte men det hjalp desværre heller ik. Damn hvor neder.. :x

Orker ik at tænke på at købe nyt lydkort også.. Har et mega overtræk og har lige købt ny cpu blæser og en masse andet gejl og min forstærker i bilen er også lige gået død.. hva faen sker der!!! x(

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 23:11:27
Svar/Indlæg:
281/74
Total nitte...

Skiftede lydkortet ud med et hercules et eller andet.. så virkede lyden og det gik ikke ned.. men så ku jeg sku ikke få netkortet til at virke.. det er et realtek.

blev nødt til at slukke computeren, tage netkortet ud, tænde puteren, slukke efter 10 sek. sætte netkortet i igen og så virker det.. Lige indtil man slukker og tænder igen.. så fejler det igen.. der er en grøn diode der lyser på kortet når det funker men den lyser ikke når det ikke virker..

Har lige skiftet netkortet ud med et d-link og nu virker hele lortet..

Hva faen er der sket?? Er mit lydkort og netkort bare pludselig gået i stykker? Virker total underligt :( x(

ressurex

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 01:43:23
Svar/Indlæg:
224/94
Sherlock holm: 86958457

;)

Jeg har arbejdet som ansvarlig for 600 pc'ere, alle forbundet med net og krydsfelter osv osv... og serverum med 9 IBM-serverracks, proppet med servere og andte lort...

Jeg har set EN tokenring-ballon på en øde kontor ligge hele Danisco's netværk ned i 2 dage.!!.. Hvordan.?.. No one knows!

Kostede lige 1.200.000 spir bare i dk...

Bottomline:

Du støder tit på den slags... ;)

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 13:27:55
Svar/Indlæg:
281/74
Yeah, i gues so.. :l

Tænker på om det kan være fordi der har været noget statisk elektricitet eller så noget.. Har hørt historier om den slags.. Skaden kommer som regel ikke med det samme men den kommer snigende lige pludselig..

Har aldrig brugt sådan et armbånd.. Men når jeg sætter kort i puteren så holder jeg på kanter af kortene og ikke direkte på printpladen og komponenterne..

Men ku være man sku få fat i sådan et armbånd og bruge det.. Nogen som gør det?

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 12:37:10
Svar/Indlæg:
281/74
ingen der bruger armbånd?

LunD^

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2004 07:08:27
Svar/Indlæg:
448/42
Tror faren for at få statisk elektricitet er meget lille. Når jeg roder puter ligger jeg tit nede på gulvtæppet og laver det, og grafikkort og ram osv. ligger jeg på tæppet når jeg piller det ud.
Jeg mærker også tit på mit GFX på printet når den er tændt for at mærke om den er varm osv. ;)

Aldrig sket noget ved det.. Men nederen med din comp, jeg kan ikke lige se hvad der er galt. Dit netkort er måske dødt?

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2004 17:16:20
Svar/Indlæg:
281/74
Det virker som om både netkort og lydkort er dødt :( Total nitte.. Gør ikke så meget med netkortet, har smidt et nyt i, men mit lydkort Soundblaster Live! Platinum.. Det er for nederen hvis det er dødt.. kostede mig meget dengang jeg købte det og det har været for lækkert at have.. har ikke haft tid til at teste det i en anden maskine endnu men må jeg lige prøve med begge kort.. :r :x