hjælp til d-link trådløst internet

Diverse d.  06. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 418 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2004 22:49:35
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa..

Jeg har lige købt Dwl-610 og en di-514 som er trådløst internet.
Jeg har et lille/stort problem. Jeg kan godt forbinde dem. Altså komme på netværket med dem. Men jeg kan ikke komme på internettet med min bærbar. Jeg har tilsluttede den di-514 til min stationær eller det vil sige at jeg har sat den op på min stationær computer. Er det forkert??

Men jeg kan ikke komme på internettet med stationær computer heller min bærbar. Men hvis jeg sætter min di-604 til og sætter den op på samme måde og sætter min stationær computer til, så virker den fint. Men når jeg går ind og sætter min di-514 op, så skriver den DHCP-disconnectet. Hvad vil det sige? Kan det være grunden til at jeg ikke kan komme på internettet??

Håber i forstår og kan hjælpe mig.
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-02-2004 16:13:52
Svar/Indlæg:
4033/364
well hvilket inet har du?

f.eks. har nogen en lock på MAC adressen (altså den unikke adresse på et netkort).. vil næsten tro at du kan "clone" den macadresse som dit inet er låst til (hvis det er låst) ved at sætte routeren til den computer (sikkert den staionære) computer som du plejer at connecte til inettet med.

Desuden skal du være opmærksom på at du har sat inetforbindelse typen op korrekt (PPPoE , dynamisk Ip eller hvad du nu har)..

ellers prøv at lave en DHCP reconnect i admin på din router....

husk at du skal sætte din computer op til at få tildelt en IP automatisk hvis du bruger DHCP (well kender ikke lige den model, men 624+ kan man også sætte den op til at give nogle predefineret adresser ud fra MAC adressen)..