Passiv køling til Gforce 4 ti4200?

Luftkøling d.  06. februar. 2004, skrevet af slettes
Vist: 296 gange.

slettes
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2004 23:44:49
Svar/Indlæg:
69/23
Jeg har haft et problem med kølingen på mit grafikkort. Ikke at standardkøleren ikke kølede godt nok, men en dag begyndte den at larme. Det lød som om at den kørte skævt eller noget lignende. Som når man stak et kort ind i hjulet på sin cykel for at få den til at lyde som en knallert faktisk ;)

Det blev jeg selvfølgelig hurtigt træt af, og fandt mig en anden blæser. Det blev en GF4 powerbooster fra thermaltake. Og så kunne jeg holde ud at være i samme lokale som min computer igen. Men nu er den begyndt at lave samme lyd. I øjeblikket kun ved opstart og indtil nogle minutter efter jeg har startet maskinen. Derudover larmer den lille køler voldsomt meget, i forhold til resten af mine kølere, og jeg overvejede at finde en alternativ køleløsning.

Jeg har ikke råd til væskekøling, og tænkte derfor om man kunne sætte en stor passiv køleprofil på kortet i stedet for, evt. suppleret med en 80mm blæser der på en eller anden snedig vis placeres udfor mit grafikkort. Eller er det nok bare jeg har et ordentligt airflow i kabinettet?

Faktisk vil jeg meget gerne høre fra nogen der har forslag/har haft lignende problemer, og hvad de gjorde ved dem. Det er nemlig til at græde over at den lille /&¤"/#¤! køler skal være flaskehalsen når det drejer sig om at gøre min computer forholdsvis lydløs.

Venlig Hilsen

martin_shadow

Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2004 23:54:19
Svar/Indlæg:
1720/3
Du kan da vælge at købe en Zalman heatpipe uden blæser.. Skulle virke uden problemer.. :D



slettes
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 00:03:59
Svar/Indlæg:
69/23
Ja jeg har kigget på den og den ser fin ud. Men jeg er ikke sikker på om der er plads i mit kabinet. Mit AGP slot sidder meget tæt op af mit onboard netkort og så vidt jeg kan se på billederne af heatpipen er der ikke plads til den. Men jeg kunne godt tænke mig nogle dimensioner på køleprofilen så jeg ikke køber noget jeg ikke kan bruge.



Losty
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 00:07:54
Svar/Indlæg:
195/4
prøv at glo lidt her: http://www.zalman.co.kr/englis... 8)



Doc22
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 00:14:57
Svar/Indlæg:
403/43
Der er en dejlig Zalman tilsalg på denne tråd www.tweakup.dk/forumnew/read/3... ;)



slettes
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2004 00:16:28
Svar/Indlæg:
69/23
Tak Losty. Det hjalp lidt. Det ser ud som om der er plads nok. Men ellers kan man vel returnere varen så længe man lægger den i den originale emballage. Jeg tror nu jeg bestiller den.

Hilsen

martin_shadow



messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 00:21:32
Svar/Indlæg:
235/53
Jeg har præcis denne løsning selv. Du kan enda snildt oc'e kortet, da det virkelig er en massiv heatsink.