Soltek K8AV2-RL BIOS Problem, hjælp plz.

Diverse d.  07. februar. 2004, skrevet af Erik Winther
Vist: 377 gange.

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 08:34:41
Svar/Indlæg:
250/2
Hejsa........Fik samme Mobo fredag, kørte som smurt, var dog nysgærrig hvad den sidste BIOS med Multiplier Option til CPU kunne.......Selvfølgelig gemte jeg IKKE den origianle BIOS :l

Nu har jeg det problem at uanset hvilken VCore jeg vælger, så viser og er den 1.48v dette er sku for lidt hvis der skal Clockes, er der nogen her der har den ældre BIOS liggende, eller selv har været dette igennem ???

Tiger

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 08:36:30
Svar/Indlæg:
545/13
Jeg har samme board, jeg ser lige om jeg ikke kan få mig taget sammen til at lave en kopi af den senere idag.

Tiger

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2004 21:02:25
Svar/Indlæg:
250/2
Tiger ~ Problemet er ikke så stort mere, jeg har opdaget at det er Bundkortet der selv stiller VCoren på Default, hvis det ser ud som om der gives for megen Volt på enten CPU eller RAM, jeg er ikke sikker på at det er tilsigtet på den måde det sker, men det er ikke en fejl.

Man kan høre tre svage tik og derpå kommer Bippet, hvis man så går ind og loader Default Settings for den ene side i BIOS med CPU og Volt, samt nu Multiplier og så er sparsom med tildeling af Volten, husker den justeringerne :e

Men skulle du alligevel få tid ved lejlighed, så vil jeg gerne have den tidligere liggende, da Boardet kan hente filen automatisk fra en Floppy, skulle BIOS gå i smadder, det er sku smart nok.

Jeg skiftede til CAS2 RAM, det gav synlige boosts, specielt i 3DMark2001SE og UT2003, så mine PC3700 ryger ud, det er sikkert.