Glem kabinet-blæseren - vi taler noget i stil med 20 graders overhedning her, så medmindre #0 bor i Death Valley eller den midt-australske bush, så skal kabi'et sgu være foret med islandske sweatere eller isbjørnepels for at generere de varmegrader ved standard speed. Lad os se på facts...
Kølepladen er hottere end J.Lo, så den sidder altså rigtigt på CPU'en med go' varmeoverførsel.
Der sidder en 80mm propel på, så profilen MÅ have en rimelig størrelse.
Næste skridt bør så være, at afmontere blæseren, og checke det, som #15 skriver. Og mens du så alligevel har den afmoteret, så sæt den til et eller andet 12 volt og mærk, om du synes at den flytter noget luft. Prøv evt. at låne/stjæle/tigge en anden 80mm og sæt den på din køler. Prøv også at montere den begge veje, bare for sjovs skyld.
Hvis alt andet ser ud til at virke som det skal, så er der flg. kedelige mulighed...
Jeg har ladet mig fortælle, at en CPU godt kan gå i stykker på en måde, så den begynder at trække meget strøm (og derved naturligvis bliver meget varm). Dog er det ikke noget jeg selv har prøvet, og jeg har indtryk at, at det er noget sjældent noget.