Jeg har ikke noget problem med at styre mine penge, det kører ihvertfald på skinner lige i øjeblikket, men det er måske også kun fordi jeg ikke har haft et behov for at opgradere, siden februar sidste år har jeg haft stiftet bekendtskab med følgende:
et 32" Sony Wega til 13.000
DVD afspiller, højttalere, surround anlæg osv. 22.000
ny sofa 6000
7 forskellige motherboards nogen er købt gennem overclocking.dk da jeg var skribent her, andre er købt til den rigtige pris
4 athlon xp cpuer
et geforce 4200
et radeon 9700 pro
et geforce FX 5900 ultra
i alt 6 gigabyte ram
en powermac G4 til 16.000 som jeg solgte igen efter en måned 🙂
den maskine jeg sidder med nu
vandkøling til de gamle maskiner for sammenlagt 5000 kr.
casemodding grej for alt for mange penge
en 17" tft skærm som hurtigt blev udskiftet til en 21" crt skærm
+ alt muligt andet lort man er nødt til at købe for at leve 🙂
Jeg er efterhånden kommet så langt at jeg ikke rigtigt kan se noget formål i at opgradere længere. Jeg arbejder til dagligt som grafiker og den maskine jeg sidder ved på mit arbejde har ca. 6 gange så meget ram og 2 gange den cpu kraft jeg har herhjemme, jeg synes dog ikke at hverken spil eller programmer kører langsomt. Når de engang kommer til det så vil jeg måske investere i et nyt grafikkort... Jeg gider ikke mere jeg synes det er spild af penge. AMnge af de nye spil osv. kan man sagtens køre på en ældre maskine
- et godt eks. er min kammerat der sidder med en athlon 1000 mhz med et geforce 5900 ultra, de fleste spil kører han nogenlunde lige så godt som jeg gør... min maskine er immervæk 3 gange hurtigere, så jeg ser ikke nogen grund til hele tiden at opgradere.
Nogen af de maskiner jeg arbejder med på arbejde og skole er ofte 2-3 år gamle og de får gjort arbejdet lige så hurtigt som de helt store næsten 4 ghz maskiner...
Det med at man hele tiden skal opgradere er ikke et spørgsmål om hvor vidt maskinen ikke kan følge med, det er et spørgsmål om at ham der sidder bagved er hardwareliderlig, hvilket mange unge mennesker er i dag 🙂 På nogens ønskeseddel står det at få en større cpu eller grafikkort næsten højere end at bruge 500 kr. på en bytur og et skrald fisse 😉
Jeg tror på at jeg er kommet så meget oven på at jeg kan gå et års tid endnu uden at opgradere... det håber jeg ihvertfald, enten må man indse at man ikke kan følge med altid eller også må man prøve at følge med, hvilket for nogen gør at de nok ikke har råd til det store drømmehus og luksus bilen, men i stedet må nøjes med en 3-4 værelses med låg en lille bitte bil og en kæmpe stor computer...
Kan egentlig godt lide dells reklamer der kører for tiden... Hvor meget har du brug for?
Hvad har I brug for? er jeres computer langsom? tror i den kan trække halflife 2 og doom3? eller skal i ud at opgradere igen inden da? Hvor tit tænker i på at i måske kunne have brugt pengene til noget andet? Er i afhængige af at opgradere jeres maskiner? Hvor tit sætter i computeren før andre ting? Hvordan ser det ud om 3 år? om 50 år er i stadigvæk computerinteresserede der?
Det var nogen af de ting jeg godt kunne tænke mig at vide, jeg kan selv svare ja til mange af dem og tror også det gælder andre herinde, ellers så har jeg da overvundet et gevaldigt problem.
Og nej min konto står ikke i minus... længere 😉