HJÆLP min com starter automatisk

Diverse d.  08. februar. 2004, skrevet af jkj1985
Vist: 332 gange.

jkj1985

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 10:23:44
Svar/Indlæg:
0/1
Hvad kan jeg gøre når min computer bare starter automatisk en gang i mellem? der er ikke de samme intervaller mellem tidspunkterne!! hvad kan der være galt

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
08-02-2004 13:02:43
Svar/Indlæg:
4033/364
det er formodentlig noget med din biosindstilling at gøre:

kommer lidt an på hvilket motherboard/BIOS du har, men de fleste ser næsten ens ud så->

Gå ind i BIOS
-> gå ind i Power MANAGEMENT SETUP

-> der kan være flere ting der er sat til der gør at din computer starter (hvis følgende er enablet):

- USB Wake Up device (USB enheder som keyboard / mus kan få din computer til at starte)

- Keyboard power ON
- Mouse Power ON

- PME Event Wake Up (pci kort kan gøre det.. dunno hvis du har sat f.eks. stereoanlæg til samme højttaler som din computer om den vil tænde).

- ModemRing/WakeOnLAN - denne indstilling kan være lidt uheldig hvis den er enablet, da modemRing faktisk kan få din computer til at tænde hver gang at der bliver ringet til telefonen.
WakeOnLAN gør at du kan sende en pakke til computerens MAC adresse der gør at den booter (fedt hvis den kører internetdeling eller andet, men ellers ikke).

- Resume by Alarm KAN være det, da man kan sætte den til at tænde din puter på et bestemt tidspunkt (lidt a la et vækkeur)..

Ellers kan det være at din ATX knap har en dårlig forbindelse (du kan jo prøve at tage det fra på motherboardet og se om computeren stadig tænder), da det dybest set er en kortslutning mellem to ben der får en computer til at tænde..