Overclocker
Tilføjet:
08-02-2004 10:43:44
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har aldrig haft specielt meget styr på hvilke RAM der er de bedste, eller hvad RAM-timings er. Jeg ville gerne, hvis nogen der ved noget om det, ville forklare mig hvad det begreb betyder, og hvilken indflydelse forskellige RAM, har på ens PC's ydelse.
Mht. CPU og overclocking, vil jeg egt. bare vide hvad der kræves, for at jeg kan overclocke min P4 2,6 Ghz cpu, og hvilken temperatur den skal holdes under, for at jeg ikke risikerer at den brænder sammen, eller at der sker skade på CPU, såvel som MB. Jeg har et ASUS P4P800S-E Deluxe MB, og både motherboardets og CPU'ens FSB kører ved 800MHZ (Siger man det sådan?). CPU'en er med HT-teknologi.
Sidst men ikke mindst, hvis nogen ville forklare mig hvilke grafikkort producenter der laver de bedste kort, og hvad der i øjeblikket er det bedste på markedet, ville jeg være meget taknemmelig..
Generel info om alle disse ting, og andet der har med ens hardware at gøre er velkommen! :)
Ps. Jeg spiller en del CS, og jeg har valgt IKKE at tvinge min skærm over 60 hZ, men jeg har de fæle fps drop i smoke. :( - Hvis nogen ved, om jeg kan gøre noget ved det, eller om det kræver et bedre grafikkort, så fortæl mig venligst hvad jeg kan gøre. :) (Jeg vil helst ikke gøre grafikken grimmere, eller slå vsync fra, da jeg ikke bryder mig om nogle af delene. En smule tweaking er dog ikke HELT udelukket, men hvis det bliver for meget har jeg en 1500 kroner jeg kan bruge på et nyt Grafikkort...)
Pps. Jeg ved ikke meget om hardware, det er derfor jeg skriver her, i håb om at lære noget! :) - Dermed også sagt at tingene helst skal pensles ud, jeg er ikke helt inde i alle de, sikkert indforståede, begreber...
- På forhånd tak for alle jeres svar!