køling af nordbro max 3?

Bundkort / CPU d.  08. februar. 2004, skrevet af Sparky
Vist: 635 gange.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 14:24:21
Svar/Indlæg:
366/304
Hej jeg leder efter en passiv køler til mit abit ic7 max 3 mobo og har haft kig på den her..

http://www.studiedata.dk/produ...

passer den på et ic7 max 3?
kender i evt. andre passive kølere der passer?

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 15:11:56
Svar/Indlæg:
178/34
den du har kigget på kan du kun bruge hvis du montere den med kølelim.. ved ikke om det medfølger men ellers kan du købe det løst.. fx arctic silver kølelim.. DU kan også købe Swiftechs noget dyre nordbroesprofil.. hvis du køber retrail versionen så følger der montereings clips med der passer til de små kroge der er omkring chipsettet... eneste køler jeg har set med de originale monteringsclips er den fra swiftech.. ellers tror jeg at kølelim bliver nødvendigt..

Håber du kan bruge svarene..

mvh Thizen :00

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 16:43:16
Svar/Indlæg:
366/304
Doh, fedt af intel at lave sådan noget lort. Dvs. at man skal ud og bruge en halv million på at udskifte en skide blæser... lorte firma!
hader firmaer der laver deres egne standarder 🙂

opamann

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 18:52:21
Svar/Indlæg:
244/0
#4 lol 8x8cm rå kerne? og dirkete køleren der er en 8x8cm rå kerne? hmm det er da vist dig der ikke har set er 865/875 chipset:e den er 5x5 og kernen er 1.5x1.5/2x2 kan ikke lige huske det... #0 du skal sgu ikke lime på chipset hvis du forventer et godt resultat og garanti... men der er desværre ikke rigtigt noget andet alternativ end vand og den swiftech men der koster jo 400 :o

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 19:14:03
Svar/Indlæg:
237/8
Tjaa Har selv lige monteret vand på mit ABIT IC7-G Max II og der er NB kernen omtrent som #4 beskriver det.

Jeg har selv brugt små strips og det virker fint. Dog skal du passe meget på ikke at stramme dem for meget da det er meget nemt at øgedlægge de monterings klips som sidder på boardet.

Corlin

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 22:37:00
Svar/Indlæg:
366/304
#4 1000 tak! ville nemlig have limet den fast! ☹
den blæser der sidder på mit max3 er sådan en rund dimmer med en lille bitte blæser sænket ned i profilen, ligner lidt en af de gamle orbs.

Ærgeligt nu har jeg bestilt zalman profilen plus lim... så må jeg jo bare prøve at montere den men alm. pasta og strips.

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 22:53:08
Svar/Indlæg:
734/32
Før du begynder at gøre nar af BigBird så læs lige igennem hvad han skriver en gang til ;)

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2004 15:43:58
Svar/Indlæg:
366/304
4# Fandt ud at at den passive zalman køleprofil passer perfekt på et max 3 mobo. (køleprofilen er af denne type: http://www.studiedata.dk/produ... )

Man piller bare den gamle køleprofil af, der sidder sådan en gummi shim ting ligesom de gamle athlon kobbershims. Den hiver man så af og sætter den rundt om selve kernen.

Så tager man og skiller den gamle max3 køleprofil ad og tager den bundkorts fastgørings ting af. og sætter denne over på den passive zalman profil, så den sidder stramt fast.

og vupti så har man en noget større passiv profil på nordbroen, der kan suge lidt mere varme end den standard køleprofil uden blæser.

En anden ting jeg gjorde var at pille hele otes systemet af og lime køleprofilerne der sidder inde i skjoldet fadt på mine mosfets... DET SKAL MAN IKKE gøre, nr. 3 køleprofil fra venstre kommer til at sidde i vejen for de der plastik spændere til køleren... havde fandme nær aldrig fået det lort af igen, kom først af efter en halv time i fryseren 🙂