Død PC

Diverse d.  08. februar. 2004, skrevet af JOEHERLEV
Vist: 434 gange.

JOEHERLEV
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 17:20:26
Svar/Indlæg:
10/2
Imorges da jeg sad og spillede et spil på min pc gik den pludselig total i SORT !! Den er helt død--! Jeg har lige skiftet PSU fra en TT 400W til en MACRON 460W der levere 30 AMPERE på hele linjen..! Og 3 AMPERE der hvor andre normalt levere 2AMPERE ! Jeg tænkte at det nook var den nye PSU der var noget lort, og satte den "gamle" i igen! Men det er det samme.!!! Jeg har også sat en anden CPU i ! Og det hjælper heller ikke ! Den startet intet op-! Det eneste "liv" der er i den er et kort splitsekund hvor den lille grønne lampe lyser når jeg trykker på POWER knappen..! Men eller intet--! Og den lampe er væk igen inden man kan nå at se det!
Jeg er nu nået frem til at det nok er mit SOLTEK FRN2-L bræt der er brændt af! Lyder dette som en sansynlig mulighed.: Jeg har taget det ud for at sende det til PRC data imorgen! Men jeg vil MEGET gerne være MEGET sikker på at det er dette der er problemet, da de tager 400,- i timen hvis de ikke finder fejl på kortet !! Er der nogen der kan hjælpe mig her ???

HURTIGT PLEASE !!

Med venlig Hilsen

Johnny

Hanafi
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 20:03:03
Svar/Indlæg:
6/2
Jeg vil sige CPU eller bundkort... Og hvis du er sikker på at den anden CPU virker, så er der meget stor sandsynlighed for at det er bundkortet...



|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 20:05:12
Svar/Indlæg:
2694/107
Det lyder som en kortslutning.
hav alt fra og sæt kun psu, bundkort, cpu+køler, gfx til.

/Ash



frAguZz
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 20:27:14
Svar/Indlæg:
287/68
sidst jeg prøvede det så havde jeg sat min jumper til cosmos forkert !



JOEHERLEV
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 20:58:16
Svar/Indlæg:
10/2
Jeg har nu prøvet at sætte FSB jumper til 100/133 imens bundkortet var ude af kabinettet! Der var kun cpu, køler, ram og strøm på !! Men det eneste der kom ud af dette var at der til forskel til tideligere nu var kommet lys i den grønne lampe...! Men der er stadig ikke noget "liv" ! Den lille blæser der er til chipsættet står bare og prøver på at komme igang.

Den hakker en mm. ad gangen rundt og rundt...! Men MEGET langsomt ! Min PSU har 2 blæsere og de kommer heller ikke igang,,! Heller ikke med min anden PSU ..( TT 400W ) ! Er der nu en der kan fortælle mig om dette er mit Bundkort der er røget eller hva' ??

Håber på et svar snart, da jeg gerne vil sende kortet afsted til rep. imorgen!




OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 22:45:56
Svar/Indlæg:
398/29
sikker på du også huskede at tage harddisken fra ?



JOEHERLEV
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 09:12:10
Svar/Indlæg:
10/2
Jeg har husket at have alt fra !!! :(



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 09:29:43
Svar/Indlæg:
1016/19
Det lyder sgu mere og mere som et mobo med en kortslutning. Dog kunne det vel være rart lige, at verificere PSU'en med et andet mobo, hvis du har mulighed for det. Men det skulle da være pokkers hvis to PSU'er går på samme tid...

Og lav en grundig inspektion af det suspekte bræt så du er sikker på, at der ikke er et eller andet "ledende støvkorn", en skrue eller noget helt tredje som ligger og kortslutter.

Hvis der stadig ikke er liv, så ville jeg sende det retur....



JOEHERLEV
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 12:43:06
Svar/Indlæg:
10/2
Det er sendt retur nu !! Og dette efter ALLE mulige tests !

1000 Tak for alle jeres kommentare !

Hvor går grænser for VOLT til DIMM og VDD osv...!

Da mit bræt røg kørte jeg med vcore 1,800 og DIMM 1,6 og VDD 1,7 !