overnet sluger mine ram hvorfor??

Software d.  08. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 356 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2004 21:22:02
Svar/Indlæg:
0/11005
når jeg har haft overnet til at køre en hel dag, og kigger på hvormange ram jeg har tilbage kan den vise at der kun er 8 mb, tilbage udaf 512....
er der noget man kan gøre for at løse det problem??

cskoven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 21:50:39
Svar/Indlæg:
71/19
Jeg har et seriøst svar til dig.

De downloads du henter på en hel dag fylder (muligvis) en del.
Tilfældigvis ved jeg at den program-gruppe hvorved du har et DL-program hos, bruger det system med at lægge en "temporary file" indeholdene det stykke af dit download som du nu har hentet, på computeren. Det lagres som oftest til start i hukommelsen. Og derefter på HD´en. Derfor bliver hukommelsen fyldt mere og mere op i løbet af en dag, da der jo selvfølgelig bliver hentet mere og mere af filen.

En god idé kan være at anskaffe dig et "ram free´er" program, som hele tiden vil slette alle unødvendige filer i hukommelsen, hvorefter det bliver lagt på HD. Et seriøst og fornuftigt bud kunne være: FreeRamXP....

En anden god idé kan være at hente et mindre antal filer ad gangen, da der jo så vil blive lagret mindre i hukommelsen....

Håber du kan bruge svaret.

BTW. så har jeg ikke noget overhovedt på min computer som jeg ville have noget imod at APG så. Er skam en lovlydig borger. Svarer bare af viden indenfor faget.....




cskoven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 21:53:17
Svar/Indlæg:
71/19
no msg


cskoven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 21:53:46
Svar/Indlæg:
71/19
Har forresten også licencer til alt det Software jeg har. Selv Microsofts Windows og Office som jeg er meget stor modstander af :p



cskoven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 21:57:54
Svar/Indlæg:
71/19
#13 Seriøst sys jeg det er fedt du har styr på alt det herinde BigBird. Hermed min dybeste respekt... Du kan dog være stram i betrækket af og til, men hvis du er det har du også god grund til det, da du jo følger reglerne....



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 23:12:27
Svar/Indlæg:
2453/80
#bigbird det har faktisk været diskuteret i en tråd at det skulle være ok at omtale programmerne, hvis man har problemer med at få det til at køre ! programmerne er jo i sig selv lovlige !

og du siger: "Og nej, du henter IKKE kun lovlige ting derinde, så lad være med at prøver at forklare dig ud af det."

hvad er det for noget pis at sige ? du kan da ikke bare konstatere at han sidder og henter warez !?
der er da massevis af lovlige ting som kan hentes med disse programmer ! og jeg bruger dem da osse selv, hvis jeg skal bruge noget som jeg ved er freeware, men som jeg ikke gider at bruge til på at sidde og søge efter!

no offence men jeg syns generelt du er meget ude efter folk som overtræder reglerne bare det mindste :00 :) ;)



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2004 23:54:50
Svar/Indlæg:
688/32
Okaj... jeg har min egen mening om dette er et lovligt emne eller ej men jeg ser ingen grund til at blive ved med at diskutere det.

Få dog fat i en admin der en gang for alle kan fortælle om det er ok at snakke om programmer som KAN bruges til at hente lovlige og Ulovlige ting.


Så admins er dette et lovligt emne at diskutere???



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 00:15:38
Svar/Indlæg:
2453/80
Hvis det ikke er "lovligt" at diskutere progs. som KAN bruges til at hente ulovlige ting, så må man jo heller diskutere ting som ie ? ;)



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 00:18:27
Svar/Indlæg:
2453/80
der skal selfølgelig være en grænse... det er da klart ! men jeg kan ikke se hvad problemet er ? hvis programmerne er lovlige, så må det vel osse være tilladt at diskutere dem !?

just my 23 cents :00 :p



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 00:31:27
Svar/Indlæg:
6624/113
Jamen så skal jeg da gerne slå den fast en gang for alle. ;)

Det er IKKE tilladt at få hjælp til ulovligheder i dette forum, men ligesom alting kan fortolkes er det lige så nemt at OVERfortolke. Det var desværre det der skete for BigBird i #1, men det er der ingen grund til at hakke mere i.

Som udgangspunkt ligger #0 lige på grænsen af hvad jeg som moderator vil deaktivere, men det er ikke hjælp til warez han søger - derimod hjælp til et program som i samråd med windows gør at hans maskine spunker. Det kunne lige så godt være et program til afspilning af midifiler eller en buggy version af et tegneprogram. <b>Denne tråd er derfor erklæret "LOVLIG".</b>

Dog har han fået en del brugbare svar, og det er herefter mit ønske at vi lader tråden dø i fred for ikke at skabe mere opmærksomhed omkring det.

På forhånd tak.

Ps: Lad nu være med at poste flere svar.... :00



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 00:34:02
Svar/Indlæg:
2453/80
#27 2tal enig der ;)

nu skal jeg nok holde min kæft :p :e