Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 00:56:11
Svar/Indlæg:
57/9
Ok først mit system, den består af følgende dele: Athlon 64 3000+, Aopen AK86-L, og så nogle midlertidlige RAM: 256 Kingston Value PC 2700 og 512 Elixir PC 2700.
Begge blokke har altid virket perfekt, Elexir RAM blokken har jeg lånt af en ven, og de har også altid virket uden problemer.
Problemet optod da bundkort kom med en ambulance lign. lyd, da jeg genstartede min computer, og da jeg lige har fået kortet, så anede jeg ikke hvad den betød, så jeg slukkede den og tændte den igen og så var den lyd væk. Jeg troede nemlig at det var grundet CPU Warning temp. den kom, da jeg havde været i BIOS tidligere og indstille den, jeg var dog inde i BIOS og der var den kun på 38 grader, og ikke på de kritiske 60 grader som jeg havde sat Warning temp. til.
Men jeg lod den bare starte op, og tænkte ikke mere over det. Jeg genstartede herefter computeren, efter at have installeret nogle programmer, og denne gang kom lyden ikke, men så skulle jeg igen inde i BIOS og så var lyden der igen. Jeg gjorde det samme som sidst, og tænkte ikke mere over det.
Men her hvor jeg skulle teste computeren i 3DMark så tog jeg Elexir blokken ud, da jeg ikke regnede med at de kunne køre 200+ hastighed, og når jeg prøvede at bøje den lidt, så kom den med mærkelige knirke lyde, som jeg aldrig har været ude for før.
Efter endt OC så satte jeg RAM hastigheden tilbage til de 166 MHz, slukkede computeren og satte Elixir blokken i, men under opstart sagde den at der kun var 256 MB RAM installeret, og det var altså Kingston blokken. Herefter tog jeg så Kingston blokken ud, og satte kun Elixir blokken ind, og der kom bundkortet så med en hylende lyd (én lang pivetone) og intet kom frem på skærmen.
Så jeg er temmelig sikker på at Elexir blokken er røget sig en tur, men hvad kan grunden til det være?
Det skal lige påpeges at mens Elixir blokken var i, så har de altid (kun haft dem i én dag) kørt 166 MHz, og volt var sat til standard. Mine Kingston virker også stadig, helt uden problemer og selv med OC. Kan det muligvis være at de fik for høj spænding, og så har RAM chipsene taget skade, hvorfor blokken også knirker?
Jeg havde dog ikke pillet ved spænding, og den har altid været sat til Auto (ved ikke hvormange volt auto operere ved).
Og kan RAM slottet have taget skade af det?