Mus & Tastatur dør i xp efter noget tid..?

Bundkort / CPU d.  09. februar. 2004, skrevet af Hr. Soegaard
Vist: 247 gange.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 07:46:28
Svar/Indlæg:
1363/125
Jeg har en MX500 mus + Logitech keyboard.

Efter jeg har siddet noget tid ved computeren og det er lige meget hvad jeg laver så går min mus og tastatur bare ud og dør helt. heldigvis har jeg 2*extra USB porte men så sætter jeg dem der ned og så køre det igen i noget tid, men så dør den også der og så skal jeg genstarte for at få dem til at virke igen.

Jeg har prøvet at indstallere driver og lad være med at indstallere driver så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre..!

Jeg havde et lille uheld i lørdags sidste uge (for 9 dage siden) hvor jeg sad og spillede og så sagde det bang og min PSU røg sig en tur, der skete en kortslutning og jeg vidste ikke om det vat hele computeren eller bare PSU'en. Jeg fik den sækket af forsikringen og fik en sagkyndig til at sætte en ny PSU i og det kørte, men efter det er sket har jeg det underlige problem med at mus og tastatur går ud og det er alt lyset der går osv. det er ikke noget med at computeren sætter sig eller noget for det køre super.

Kan USB portene have taget skade efter at min PSU døde..?
Der kan gå et helt døgn inden de dør ud men nogen gange 1 time eller mere.

Håber virkelig i kan hjælpe mig for hvis bundkortet har taget skade så vil jeg have det forsikret også, men lyder bare underligt når USB portene virker men går ud så kan det være min mus og tastatur der fucker..?

Tak på forhånd..!

Hilsen Daniel.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 08:26:34
Svar/Indlæg:
1363/125
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig eller hvad..? :l

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 08:29:38
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg ville få tjekket det bundkort, da den sagtens kan have taget skade af den kortslutning, eller sagt på en anden måde, jeg ville få hele computerens hardware tjekket, hvis du alligevel har forsikring indblandet.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 08:36:37
Svar/Indlæg:
1363/125
det er jo bare det at de USB virker jo men slukker bare efter noget tid..! :(

Jeg fandt under USB controller inde under enhedhåndstering noget der hed "tillad at slukke denne enhed for at spare strøm" det tog jeg fra så nu vil jeg lige se om det kan være det..!

ved godt bundkortet kan have taget skade, men USB enhederne virker jo 110% som de skal, det er bare somom de slukker for at spare eller noget. :l