Sata disk biber??

Diverse d.  09. februar. 2004, skrevet af melander
Vist: 281 gange.

melander

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 10:08:40
Svar/Indlæg:
211/39
jeg har købt en 120 Gb Segate sata disk men den biber ?? er det normalt eller er der noget galt med den. blev sku lidt overrasket over det, da jeg kastede hovedet ind i kabi for af lokaliserer lyden.

den biber hele tiden med intival på 20-30 sec. også når den ik laver noget.

håber der er nogen der kan svare på det.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 10:15:18
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg har prøvet det samme flere gange, og sidst var min Raptor, og det har i min tilfælde endt med en død disk, jeg ville kopiere data over på anden disk, for sikkerhed.

melander

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 10:19:59
Svar/Indlæg:
211/39
1* øv bøv må nok helere tage en backup så

2* den sider på en PCI sata controller, og jeg har pillet den lille speaker ud af mit kabi. men er 99.9 % sikker på det er disken.

1+2* men takker for den hurtige respons.

er der andre der har oplevet noget ligende??

rasmuslp

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 10:54:10
Svar/Indlæg:
74/6
Jeg har også en 120GB seagate sata, men den synes jeg ikke bipper.

Til gengæld har jeg to IBM 120GXP (eller hvad de nu hedder), og de bipper en gang i mellem, og så er der også lige et klik. Somom den spinder lidt ned, bipper, og spinner op igen. De har gjort det siden jeg fik dem, og der har aldrig været nogle problemer med dem.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 12:33:47
Svar/Indlæg:
366/304
De plejer at bippe i ny og nø hvis der er fejl på disken. Et meget kort BIP hvorefter man nærmest kan høre disken starter forfra med den den havde gang i. Prøv at kør et diagnose program, vil tro du kan hente et på den pågældende disks hjemmeside. Tag backup af dine data. Hvis den ikke finder noget og bliver ved med at sige denne bip lyd så går der højst sandsynlig ikke lang tid før den står af eller kommer med bad blocks. For at fremskynde denne procces kan man ved et velplaceret slag lige når disken siger bip sørge for at den for lavet sig et ordentligt headcrach i stedet for de små bip lyde, så kan du sende den ind til der hvor du har købt og få den udskiftet, hvis disken er ny kan det være du får en helt ny...

Ja, jeg ved godt det ikke lyder rart og man egentlig smadrer disken og misbruger garantien, men du kan være 100% sikker på at din forhandler ikke hverken bytter disken eller giver dig pengene tilbage hvis du kommer ind og siger at den siger biplyde... så siger forhandleren, fint er der bad blocks på den? nej... nå så kan du ikke få en ny...