længe om at boote til windows...

Bundkort / CPU d.  09. februar. 2004, skrevet af Satter
Vist: 369 gange.

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 23:14:29
Svar/Indlæg:
103/22
Ja jeg sidder med en helt ny p4 2.6/533 på et asus P4S-X (ye, det UDEN SD-support :P) 256mb kingston value ram (pc2700) et geforce ti4200 og en seagate baracuda something 80gb 😀

Disken er et par måneder gammel, og har kørt som lagerdisk i en anden maskine - nu har jeg så smidt den som master i denne maskine, men jeg synes dyret er UALMINDELIGT længe om at komme ind i windows. Det tager 1½min+ for en HELT ren installation af w2k og 1min+ for windowsXP...min anden maskine med et p4s533-x (det med sd-support :P) og en 2.4ghz processor gør det på under 45sekunder - og det er vel at mærke med alt muligt crap på maskinen.

- Så er det man tænker, HVORFOR tager det den så lang tid at boote? (har checket UDMA-mode på ide0 disken :D)

Og så siger man..nåja fuck det, så længe den virker når den er startet op. - Og det gør den umiddelbart...i hvert fald indtil videre. Men det undrer mig bare en del hvorfor den skal være så længe om at starte op...

Nogen der har oplevet tilsvarende fænomen? :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 23:20:39
Svar/Indlæg:
4120/115
Synes sku det lyder rimelig længe, også selvom du endnu ikke har tweaked... Har du installeret Intel application accelerator?

Ellers så havde Mikerowsoft et lille genialt program som ryttede op i opstarten af windows, så resourcerne blev brugt mest optimalt, og på den måde minimerede opstarts tiden. Af uvisse grunde har MS fjernet dette program fra deres hjemmeside... Men hvis du er rigtig heldig kan du downloade det fra min side: www.micma18.dk/temp/BootVis.ex... 😉

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 23:26:31
Svar/Indlæg:
103/22
Well, har aldrig oplevet at det var nødvendigt at rydde op i opstarten af en nyinstalleret windows, uden nogle apps installeret...selv under installationen af w2k (den ene gang man reb00ter) går der 100år før den kommer videre..something is seriously wrong :(

men tak for det...jeg prøver det lige på min egen spand hehe :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 23:31:11
Svar/Indlæg:
4120/115
Det kan jo også være at den køre noget RAID controller e.lign. når den starter op... Det burde du bare kunne se på skærmen hvis den står og søger efter enheder på RAID controlleren osv. Men det kan let slåes fra i BIOS'en!

NmE^

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2004 23:40:44
Svar/Indlæg:
15/4
Prøv eventuelt at kør bootvis, en lille exe fil fra microsoft.. det plejer at fjerne 20+ sekunder ved mig :)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2004 23:46:21
Svar/Indlæg:
1230/171
Satter & micma18:

Grunden til at Microsoft har fjernet bootvis fra deres side er at "end users" som os ikke kan bruge Bootvis til boot optimering:

"Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance."

Hentet her:

http://www.microsoft.com/whdc/...

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 17:16:35
Svar/Indlæg:
378/106
prøv at sætte hastigheden lidt ned på dine ram eller giv dem lidt mere V...

kender nemlig godt problemet.. :) (for meget oc af rammene) hvis du ikke har OC'et og det heller ikke virker

så kan du prøve at tage alle enheder fra så du kun har HD og skærmkort og div ledninger..