Hvis ikke det mobo har eller kan låse pci frekvensen, gælder det samme vel for agp frekv., og hvornår rister han så grafikkortet (riska) ?
palle<--
Det varmer mit hjerte at du kaster dig ud i at OC´e, og du vil aldrig fortryde det, men du må sgu ikke hoppe over hvor gæret er lavest (ik for at lyde som Yoda :) ). Giv dig tid til at læse de guides der bl.a. er her på sitet.
Da det er en temmelig mild OC vi taler om her, tror jeg skam heller ikke at varme bliver et problem; dog giver det billige points at kontrollere fordelingen af kølepasta under køleren, eftersom man SLET ikke kan stole på at det er gjordt ordenligt!!! Husk dog at anskaffe dig noget kølepasta FØR du piller profilen af (der findes guides til det hele, og køb Arctic Céramique kølepasta for bedste pris/ydelses-forhold). Da Barton kernen er blottet, skal du være meget forsigtig med at tage profilen af og på.
Når du har nået dit mål, f.eks. 175 MHz fsb, så tester du bedst stabeliteten med prime95 (kan også downloades her). Kør torture test i 24 timer under værste forhold, dvs: skru op for varmen i rummet, ned for blæserhastighed (hvis det kan lade sig gøre) og sæt MBM til at kvække hvis temp. kommer over din egen stresstærskel (min er ved 55*C).
Det kan virke som overkill at være så forsigtig ved så mild en OC, men man kan sgu lige så godt gøre det ordentligt fra starten. Riska er nærmest vores Odin inden for OC ;) , så øv dig før du kaster dig ud i hans stunts.
Og fuck da din stepping. Du har jo anskaffet cpu´en, og iøvrigt findes der ingen Barton super stepping, de er nærmere marginalt bedre jo nyere de er.
Jeg har AlLDRIG hørt om en 2500+ der døde ved 11x175, så medmindre der er HubbaBubba mellem profil og cpu, er der ik noget pis der.
Om det kan betale sig? Udover at arbejdet er løn nok i sig selv (Yoda igen), kan man jo spørge sig selv om man helst vil have en 2500+, 2800+, 3000+ eller mere... Barton (ja og Riska vælger nok en A64 x PIV EE på 10 THz).
Du er ihvertfald kommet til det bedste danske OC´site, eftersom det ikke er fyldt med 12 årige lømler, som flamer alle til højre og venstre.
Held og lykke :)