Kender du det? - Junk på computeren

Software d.  10. februar. 2004, skrevet af slettes
Vist: 324 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2004 18:30:42
Svar/Indlæg:
69/23
Jeg har lige hentet en popupstopper for at kunne bruge nettet nogenlunde tilfredsstillende igen efter en formatering. Og lige nu ser min harddisk dejlig tom og overskuelig ud.

Men jeg ved at inden længe skal jeg hente AdAware for at fjerne adware og spyware, ZoneAlarm for at forhindre diverse trojans osv. i at lave ballade. Et antivirusprogram af en art. Benchmarkprogrammer, Winamp og så videre og så videre. Desuden sker det ofte at jeg falder over et program som jeg lige vil prøve, og så ellers glemmer at fjerne det igen.

Dertil kommer al den software der skal til min hardware. GeForce drivere, Soundblaster med surround og Logitech program til at styre mine tastaturgenveje.

Og lige pludselig ligner min PC en lodseplads igen. Alt ligger og flyder hulter til bulter. og jeg kan ikke huske hvilke programmer jeg egentlig har brug for, og hvilke jeg bare kan fjerne igen. Efter en måneds tid har jeg fået nok af det hele og skal formatere igen.

Jeg vil bare høre om jeg er den eneste der sidder med det problem, og om der evt. er nogen der har en løsning? Jeg ved godt at man skal defragmentere jævnligt og den slags, men det hjælper ligesom ikke på dette problem :(

M.v.h.

martin_shadow

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2004 18:41:59
Svar/Indlæg:
626/53
Ved ikke lige hvilket styresytem du har, men på WinXP kan du se hvor meget et program er blevet åbnet i løbet af en måned! :e
Der kan stå f.eks. brugt ofte, sjældent, aldrig og lign. ;)

slettes

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2004 18:54:55
Svar/Indlæg:
69/23
Jeg bruger også WinXP og jah det har jeg prøvet. Det virker til dels. Man risikerer at fjerne evt. mods til f.eks. battlefield hvis man ikke passer på. Jeg ved ikke hvordan programmerne bliver sat i system, men i hvert fald passer det ikke 100% på mit system. Nogle af de programmer jeg brugte meget stod som sjældent og omvendt. Så det gik jeg hurtigt væk fra igen :)

Her du et eksempel på et ghost program? Det lyder meget lovende, men hvis der er et du kan anbefale vil jeg da blive glad :)

M.v.h.

martin_shadow

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2004 19:06:46
Svar/Indlæg:
597/39
Fik RestoreIT! 3 Lite med i bundlen til mit soltek bundkort, det kan være at der findes en gratis version af det på deres hjemmeside.

PS! Har ikke set efter.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 22:10:04
Svar/Indlæg:
2870/65
Som Bigbird siger: Der er ingen erstatning for en hardware-løsning, når det gælder firewalls eller andre ting.

Igen Bigbird: Ghost....Tjeps..Ghost er et gudeprogram. Har brugt det i snart 5 år...og bliver ved i 5 eller flere år endnu. Med lidt læsning og lidt ihærdighed, kan Ghost fuld-automatiseres...det kan en ukristelig masse ting, brugt på den rigtige måde.