Jeg har lige købt en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB. Jeg har så delt den op i 2 partiotioner en på 5 GB og en på 123 GB, så der mangler jo en del til de 160 GB, jeg har læst at man skal sætte windows til at køre med 48-bit support for at få resten af MB'ene i brug. Jeg har et Epox 8rDA+ bundkort (nforce2) og jeg har opdateret til nyeste bios, så den skulle understøtte 48-bit(går jeg udfra den gør), desuden har jeg win xp sp1, med nyeste atapi-drivers. MIn HD viser stadig kun henholdsvis 5GB og 123 GB i de 2 partiotioner. Jeg har været inde på microsofts hp, for at finde ud af hvordan jeg så slår 48-bit support til, for det kan vel ikke være sat til, siden jeg stadig ikke får flere MB ud af HD'en? Der står noget om det her: http://support.microsoft.com/d... Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal få det sat til, da jeg ikke rigtig kender til de forskelllige ting de henviser til. Kan det virkelig være så besværligt at få den fulde kapacitet frem på ens harddisk? Ps. i bios'en genkender den min HD som en 160 GB HD. Det gjorde den både før og efter jeg opdaterede BIOS. Nogen der kan hjælpe mig?
Hvis du har et fuldt opdateret win xp så skal du formatere den i win før du installere på den ellers skal du have en win xp skive med sp1 på ellers ser den kun 137gig