Hvilke AMD64 Bundkort AGP/PCI Låst ?

Diverse d.  11. februar. 2004, skrevet af Black Angel
Vist: 405 gange.

Black
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 16:45:51
Svar/Indlæg:
21/3
Jeg læste et indlæg der var herinde for en uges tid siden hvori nogle af jer diskuterede AMD64 Bundkort og da jeg nok skal ud og købe mig en AMD64 3200+ på et eller andet AMD64 socket 754 Bundkort så ville jeg lige hører om nogen af jer kan sige mig hvike bundkort der har Agp og Pci lås da jeg nok skal lege lidt med noget overclocking af den.

Da jeg har hørt at Via´s Kt800 skulle værer bedre end et N-force3 150 i næsten alt. Men er det ikke kun N-force3 bordende der har AGP/PCI lås ?

Eller findes det også til Via´s KT800 ?

Så mit endelige spørgsmål er hvilket AMD64 Socket 754 Bundkort jeg burde vælge ?

Det skal lige understreges at det er ret vigtigt at der er AGP/PCI lås på bundkortet da jeg ikke er vandt til at clocke og da jeg ikke ved hvor meget mit Ati Radeon 9700 Np kan klarer. ?:(

Kio_Liex
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 16:56:17
Svar/Indlæg:
260/54
Du kan læse denne her:
http://www.overclocking.dk/for...

ellers kan jeg sige at det som folk finder ud af i overstående, er at der ikke er noget AGP/PCI lock der virker, og at dem der vil ha' det bliver nød til at vente til der kommer chipsets der har det...



o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 17:14:42
Svar/Indlæg:
937/191
Jep #1 det er korrekt. Der er flere der hævder at NF3 mobos har låst agp/pci men ved nærmere test er de fleste NF3 mobos heller ikke låst når der bliver målt efter med apparater til det :00



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 17:22:12
Svar/Indlæg:
2307/37
I følge anandtech, så har AOpens socket 754 bundkort (AK86-L) med Via chipset'et tilsyneladende en AGP/PCI lås. Hvordan det er lykkedes AOpens ingeniører at løse det, undrede de kære folk på anandtech sig en del over, men uden en AGP/PCI lås burde det ikke være muligt at nå en fsb på 252, som anandtech opnåede.



Black
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 17:25:24
Svar/Indlæg:
21/3
ok. tak fordi i nævner det. Så tror jeg bare at jeg Køber et billigt Socket 754 og bruger det ind til der kommer noget som virker ordenligt til overclockning.

Ved nogen om ASUS K8V Deluxe er et godt bundkort eller hvad med Albatron K8X800 ProII ?



o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 17:34:01
Svar/Indlæg:
937/191
Præcis den samme konklusion jeg er kommet frem til. Jeg har selv valgt Asus K8V deluxe mobo´et.
Det skulle være suverænt det bedste VIA mobo, så det ville jeg også tage hvis jeg var dig :e



Losty
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 19:45:26
Svar/Indlæg:
195/4
Jeg kan stærkt anbefale Abit's KV8max3 board... Det eneste der mangler, ja det er agp/pci lock, og det er også det eneste der holder mig tilbage :( Såvidt jeg har forstået det, så har alle nForce3 mobos AGP lock, men ingen pci lock. Derfor er det svært at clocke højt hvis man f.eks bruge nye Sata diske, da de ikke kan lide høj pci mhz.



(Mis)bruger
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 20:47:59
Svar/Indlæg:
57/9
Jeg købte Aopen AK86-L kortet, og som jeg skrev i denne tråd:
http://www.overclocking.dk/for...

"Jeg er endnu ikke gået igang med at overclocke mit system, da jeg ikke har fundet tiden til det.

Men kan dog lige påpege, at der desværre IKKE er en PCI/AGP Lock på. Hvorfor den viser andet kan der være flere forskellige grunde til, det ene kan være at Aopen ville prøve at narre køberne og potentielle købere, eller også kunne de ikke få det til at virke. Multiplieren kan jeg ikke indstille, men det kan være fordi at der ikke er den nyeste BIOS på, jeg ville derfor opdatere BIOS til den nyeste model.

Men jeg er dog udmærket tilfreds med kortet, og syntes specielt at deres SilentTek er formidabelt. Og så håber jeg så sandelig, at der kommer en BIOS der tillader højere spænding.

Jeg havde før købet af dette kort tænkt mig at skifte det ud, når der kom et ordentligt chipset, og det har dette board ikke ændret.

Men jeg syntes nu ikke at der er noget som helst Socket 754 board der er værd at have mht. Overclocking, så jeg venter spændt på de næste Socket 754 chipsets."




(Mis)bruger
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 20:50:10
Svar/Indlæg:
57/9
Og så skal der lige nævnes, at X-Bit labs også har haft Aopen kortet til test, og der skriver de også at der IKKE er PCI/AGP lock på, desuden er den BIOS som Anandtech brugte ingen steder at finde (den skulle tillade multiplier ændring), lidt lusket review de har lavet, og jeg har sgu mistet meget af respekten for dem.



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 20:55:10
Svar/Indlæg:
2307/37
#8, der er ingen tvivl om, at anandtech har brugt en spritny driver, og når du ikke har brugt den samme, så kan du selvfølgelig heller ikke opnå det samme resultat. Andre testsider har heller ikke fundet hverken AGP/PCI lås eller multiplier indstillinger på AOpen kortet, men de reviews er alle af ældre dato og med tidligere bios versioner.

Så lad os nu se, om ikke den bios bliver officiel snart, så du/andre kan gøre anandtech kunsten efter. ;)



Black
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 18:42:37
Svar/Indlæg:
21/3
jeg kom lige i tanke om man eneligt kan opdaterer fks. Asus K8v eller andre Via kt 800 boards til at få AGP/PCI lock og multiplyer ændring ved at hente en nyere bios ?



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 18:52:57
Svar/Indlæg:
6531/410
ville være dejligt med an agp/pci lås.

mit Asus K8v har den heller ikke men det er et dejlig mb imo



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 19:11:18
Svar/Indlæg:
2749/122
jep jeg er Black angel men jeg kunne bare ikke opdatere min profil så nu er dette min nye profil.

Jeg har købt det Asus bundkort altså K8v deluxe og hold da helt op hvor det kører godt utroligt hurtigt og stabilt og enda fornuftige grader selv med Box køler + overclockning.

Men jeg tænkte på om ens sata begranser hvis kontroleren er onboard ?

og om man eneligt ikke kan eller kommer til at kunne hente driver/bios updates der løser problemerne med AGP/PCI locks´ne ?:(



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 20:34:46
Svar/Indlæg:
3385/80
Mit shuttle kan i hvertfald låse AGP, og PCI kan jeg også selv bestemme hvad den skal være :)

Du er velkommen til at købe det af mig, da mit 9800Pro og bundkort ikke rigtig kan arbejde sammen - desværre.