Superbruger
Tilføjet:
11-02-2004 20:37:34
Svar/Indlæg:
626/53
Ja, så er tiden ved at være inde til den tradiotinelle (er ikke helt sikker på hvordan det staves...) årlige skolekomedie. I år er det bla. mig, som medvirker, da jeg går i 7. klasse. Men nu er vi stødt på et lille problem, nemlig røg. Det er "supermand", som skal løbe rundt med en raket, som Rødhætte skal slukke (ja, det er et lidt underligt eventyr det her).
Raketten er i øjeblikket lavet af et plastikrør. Inde i dette skulle der gerne være noget, som kan lave røg, men dette skal selvfølgelig stoppe med at ryge, når der bliver kastet en spandfuld vand i ryggen på stakkels supermand... For at vandet kan komme ind i "raketten", så laver vi bare et hak hvor vandet kan komme ind.
Men så er spørgsmålet bare, hvordan laver vi røg, som stopper med at fremdannes når supermand får en spand vand i ryggen?
Jeg har idag snakket med den ene af skolens fysik lærere (der er 2 af dem), og han siger at han umiddelbart ikke kan lave noget, som fremdanner røg. Her er der selvfølgelig tænkt på en kemisk reaktion eller lign. Selv tænkte jeg på at prøve med f.eks. Salpeter, da det jo ryger en del ved antænding. Bruger man det, så skulle der ifølge min fysik viden heller ikke være fare for store flammer eller eksplosioner, som ikke er så smart når en elev løber rundt med det på ryggen...
Så her er gode råd guld værd! Måden, som røgen fremdannes på, skal være uden fare for større flammer (ved godt der altid vil komme lidt ved antændelse), og det må selvfølgelig heller ikke have fare for at eksplodere... :00
Så bare kom med forslag til et røgdanende materiale, og gerne link til steder hvor det kan skaffes!
M.V.H
Count ZerO