Hvordan virker temperatur styret blæser?

Luftkøling d.  11. februar. 2004, skrevet af micma18
Vist: 337 gange.

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2004 21:31:55
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg har nu kørt med en PAPST 80mm. Variofan ( http://www.m-e.dk/shop/product... ) i et par måneder. Men jeg er lidt bekymret over den... Jeg synes den kører alt for langsomt! kun ca. 1000 - 1200rpm. og jeg har endda sat ntc modstanden lige over spændingsregulatoren på bundkortet?

Før jeg begynder at skifte ntc modstanden ud, så er jeg lidt interesseret i at vide hvordan den virker?
- Finder elektronikken i blæseren selv en reference spænding over ntc modstanden når man tænder for den, som den så bruger til at justere de lave omdrejninger efter? Eller har den bare en fast justering fra PAPST fabrikkens side af?

Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2004 15:41:04
Svar/Indlæg:
1720/3
Har du prøvet at åbne den, og set hvor potmeteret sidder henne?..

NTC modstanden´+ nogle modstande skal give det potmeteret er indstillet til.. Lidt svært at forklare, men prøv at indstille dit p-meter lidt for at se om den kan få den til at køre hurtigere rundt



Kyp33
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2004 16:08:41
Svar/Indlæg:
57/23
du kan også prøve at kortslure de to ledninger der går ud til temperatur følern så skule den køre med max. rpm. gjore det med blæsern på min Volcano 7 den kom til at lyde som en jetjager og fløtede ca. lige så meget luft