Jeg havde tænkt mig at købe et Asus kort til den Athlon 64 jeg snart køber, men der er jo ikke nogle der har det hjemme. :l
Men så har kigget lidt på Albatron K8X800 ProII og det ser ud til at Top data har det, og de ligger ikke langt fra hvor jeg bor, så det er top nice ;)
Men nu er det så jeg vil vide: - Når man oc'er det, bliver rammene så oc,et med eller holder de en standard hastighed på eks. 200Mhz? (forstår ikke deres manual) - Kan jeg køre med en SATA Raptor, til windows eller skal det være i RAID, kan man overhovedet boote på en SATA? (kan heller ikke finde det i deres manual) - Vil jeg kunne bruge mit Promise ATA kort i det? (ellers har det ikke nok kanaler) - Er det entlig godt?
Jeg be'r om nogle hurtige svar da jeg skal når at købe det inden at de går til vinter ferie... :e
1. Tror man kan sætte "divider" så cpu og ram bliver oc'et hver for sig. 2. Ved det ikke 3. Mener at man kan have ubegrænset antal kanaler i raid, men den controller der sidder på mobo'et er nok bedre end et promise kort. 4. Ja det er et okay mobo. De kort der findes på markedet lige nu udmærker sig næsten alle på hvert sit punkt, således er det godt til noget og nogle andre bedre til noget andet. Dog har jeg læst at Biostar mobo'et skulle klare det rigtigt godt generelt.
Du må ikke hænge mig op på det med "kanaler" eller Divider. men jeg skulle det mene at det ville være det mest logiske....
det med rammene, jeg forstår manualen således at rammene bliver sat til en fast hastighed... Hvis de bliver det, så skal jeg jo ikke ha' PC4200 ram... :e
Det vil ikke kunne betale sig at købe PC4200 til sådan et system. Du vil alligevel aldrig få din FSB så høj, at du vil kunne udnytte dem. Derfor skulle du hellere kigge efter nogle "langsommere" RAM som kan køre CAS2.
og hvorfor tror du ikke jeg kommer til at komme så højt op... Hvis jeg kan ændre multiplieren til x8 og komme op på 250 så skal jeg måske ha' så hurtige ram... men det kommer jo an' på hvordan rammene bliver clocket...
4# Pt. har jeg set flere tests hvor de er krydset 150mhz grænsen med KT800, og nogle af hardcore overclockerne er over 300mhz på Nforce3. Hvis man skal clocke en AMD 64, vil jeg mene at man som et minimum køber nogle gode Pc3500 ram. Jeg har selv lige bestilt nogle Pc4000 fra Mushkin for at se hvad de kan.
Jeg syntes bare at jeg havde læst, at AMD64'erne/bundkortene ikke skulle kunne clockes så meget på FSB'en! Men så holder jeg bare min mund fra nu af! ;)
1. Der er garanteret en memory divider på boardet.
2. Du kan sagtens køre med kun én SATA harddisk og boote op på den.
3. Kender ikke noget til den controller.
4. Kortet er et af de bedste K8T800 kort, og skulle være en af de mest OC venlige. Dog lider dette kort jo også af PCI/AGP lock problemet, du kunne evt. vente på K8T800Pro eller nVidia's Crush K8 chipset.