Sådan et peltier element bliver helt vildt varmt på den ene side, mens det bliver meget koldt på den anden. Så man skal have meget god køling på den side hvor den bliver varm. Jeg tror ikke at det er fordi det er helt vildt dyrt det der, det er trods alt et swiftech element. Men man kan garanteret få nogle som er billigere med samme ydelse!
:( øv os håbede da jeg ville få nogle svar på hvordan man kan sætte det til strøm forsyning da jeg (IKKE gider til at bladere de 100+ guides igennem for at finde den rigtige men der kommer jo nok flere.. der vil sige det til mig (#2))
#7 NOPE... du kan ikke trække et 226W's element på en alm. 300W's spu....
OHM's lov.... P=UxI ~ I=P/U ~ I = 226/12 ~ I= 18.83A "hvis det da ikke er et 24V's element" Så som du kan se er det en rimelig god psu du skal ha fat i der.....
+ at en alm psu ikke kan levere en "fast" strøm på 12V's siden uden der er forbrug på 5V's siden også....
#12 nej den laver ikke ikke kun 226W enetgi det er kun det den flyter fra den ene side til den anden
#0 et 226W er aldt for meget du hvis du vil lave den vandkølet så kan det måske lade sig gøre jeg har selv lavet en med et 80W elemet med en golden orb som køler og den blev så varm at man kunne stege spegl æg på den og pga. det blev colan også varmer en den var til at starte med man hvis jeg sate den til 5v istedet vor 12 så kunne jeg komme ned på ca 12 grader men så blev køler heller ikke mer en lunken så jeg tror at den kune komme lenger ned i temp med lidt mer strøm
ps den jeg kar køre på en standart 300W psu og peltier bruger ca 8A ved 12V 96W så det skal du have væk hvis du vil alav en med en 80W element plus de 80W der kommer fra colan alså ca 180W jeg tøre slet ikke tenke på hvad det blive hvis du vil bruge en 226W peltier
hehe kan se der ikke er nogle som så rigtig har leget med disse sjove og farlige tingester :)
du kan bare sætte ellementet til strøm !! når du har lagt det på en kølerprofil på den ene side! FORSIGTIGT vær hurtig om at tage strømmen!! bliver den kold i et kort stykke tid på den side du holder så er det den kolde side! HUSK DET
80W ellement er max til luft køling... det der subzero4 køler køre med et nogle og 70W mener jeg ! men er ik så god til OCede processorer...
vand er en nødvendighed! og en radiator er også! et kar på 5liter holder kun i ca 1time på en clocked celeron 300@504 såer det for varmt til at køle den kolde side til 0grader
jeg gidder ikke skrive mere nu hvis det er for døve øre så skriv lige hvis du vil vide mere!!
Synes ikke den post der tilhøre her #22, vi alle forsøger at hjælpe, at en måske ved noget mere eller har mere erfaring end andre han/hun vil dele er vel mere end velkommen?. Sorry det her høre heller ikke under emnet - me = bad.
Empty_soldier en skam har lige smidt et 56 watt ud det virkede se profil hvad den satan gjorde ved min p3 cpu
men et 80 watt er mere ind rigligt
jeg købte det den gang der var en nice oc butik der hed ACDC satte det på min celeron 400@600 max temp 30 c uden load ca 5 c virkede fint satte det på min p3 800@933 den døde efter 6 måneder den var ca 7c max 25-30 c
#22 at du gidder..... jeg taler om erfaring på det spefike punkt ...
måske den sidste sætning med om jeg taler for folk som ikke lytter er fordi jeg tit har oplevet ikke at få respons på det jeg skriver! og han har kontaktet mig og vi skriver over E-mail...
Tilbage til tråden!: det er godt nok en ordenlige radiator du har der!! en 80W er ikke nok til en P4 @3000mhz strøm!: måske 3stk gamle AT strømforsyninger koblet i serie på 5V udgangen det giver så 15V og massere af ampere