Jeg har næsten lige været ude og købe mig en Hitachi 7K250 160 Gb SATA disk (8 Mb cache) samt en SATA controller fra ST-Labs (med Silicon Image 3112A chip). MEN den giver mig nogle hastighedsproblemer. Mine scores i HD-Tach og Sandra ser fine nok ud (hvad det så end kan bruges til) og når jeg kopierer går det også fint derudaf. Men det går totalt langsomt når jeg skal tilføje mp3-filer til Winamp. Min Maxtor D740X adder 1000 mp3'er på ca. 20 sekunder mens det tager ca. 90 sekunder på min Hitachi. Det skal lige siges at "read titles on load" er slået til og at jeg benytter winamp 2.76. Jeg nægter at tro at det er diskens skyld da IBM diske normalt plejer at være gode i denne disciplin på grund af lave søgetider. Jeg har på fornemmelsen at det enten er motherboardets eller SATA controllerens skyld. Så nu er det jeg har brug for at jer folk med en Hitachi 7K250 laver den samme test så jeg kan få udelukket at disken er problemet. Altså lav et bibliotek med ca. 1000 mp3'er (sørg for at disken er nogenlunde defragmenteret) og tilføj dem til winamp med "read titles on load" slået til. Og så simpelthen tag tid på hvor lang tid det tager. Og foreslag til hvordan jeg kommer problemet til livs er selvfølgelig mere end velkommen.
hmm, søg på google.com efter den.. eller prøv at kigge på www.storagereview.com - den har været nede et stykke tid, men helt klart blandt de bedste sider når det gælder harddiske..
Hvis du gad læse, hvad jeg har skrevet, kan du se, at jeg efterlyser en test, hvor man adder 1000 mp3'er til winamp. Tror du også jeg finder det på google?