Palit GF 5600 = sort skærm. :-/

Diverse d.  16. februar. 2004, skrevet af Atomizer
Vist: 146 gange.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2004 19:08:31
Svar/Indlæg:
688/32
Hey.
Jeg har et problem med et Palit Geforce 5600 grafikkort.

Når man sidder og spiller "slukker" grafikkortet efter ca. 10-30 minutter. Når dette sker ser det ud som om maskinen slukker (skærmen blinker ligesom når maskinen er slukket) maskinen er ikke slukket men der kommer intet signal til skærmen. Maskinen er herefter fråsset da lyden også går i hak og hvis man hoster et spil på den mister de andre spillere forbindelsen til den.

Alt dette sker KUN når der spilles spil med OpenGL. fx battlefield.

Jeg har læst at der er andre på nettet der også har dette problem men jeg har ikke kunnet finde nogen løsning på dette.

Jeg har også prøvet at fjerne køleren og lægge nyt kølepasta på men det hjælper heller ikke.

Det underlige er at dette er begyndt da jeg fik nyt MB med Intel 875P chipset. Da jeg havde det gamle sis chipset var der ingen problemer.

Er der nogen herinde der har hørt om dette eller har dette problem.

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2004 20:50:21
Svar/Indlæg:
3162/78
nej :D

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2004 21:25:10
Svar/Indlæg:
6052/189
spiffen... lad vær med at kommentere med nogle lamme svar som det der...

og du har self prøvet at opdatere grafik-drivere og chipsæt-drivere?

har du et externt termometer, som du evt kunne stikke ned til kernen og måle ??

hvis det er oc'et så prøv at clocke det ned...

i sidste tilfælde så skal det vel rma's... (hvis du har garanti på endnu )

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2004 21:44:13
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg har prøvet med opdatering af drivere til både chipset og til grafikkortet uden held. Jeg har ikke målt hvor varm den er men da blæseren er ren og køre fint uden at larme tror jeg den køre godtnok. Jeg har osse haft køleren af for at se om der ikke var ordentlig kontakt men det var der.

Jeg har læst om dette på nettet og det underlige er at det kun sker på 875P chipset. Jeg har osse prøvet at sætte den til agp 4 istedet for 8 uden held. Det er bare mærkeligt at det kun er på opengl problemet er.

Jeg har self. søgt på google og fundet dette: http://www.opengl.org/discussi...
men der er ingen af deres løsninger der hjælper mig 😕

Håber der er nogen derude som har et fix til dette.

Jeg har endda set på Palit's hp at de skulle have et reg fix til dette men linket er dødt 😕