Dårligt opbyggede hjemmesider

Diverse d.  17. februar. 2004, skrevet af Soveposen
Vist: 473 gange.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 10:35:03
Svar/Indlæg:
912/75
Mig og en af mine kammier er i gang med et teknologi projekt om hjemmesider. Vi skal finde en hjemmeside og forbedre den designmæssig m.m. Problemet er bare, det er ikke så nemt bare at finde en side.. Så vi håbede i kunne hjælpe som sædvanlig.. Kender i nogle hjemmesider der er grimme, uoverskuelige, har mangler m.m.? skriv evt. hvad der er skidt ved siden

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 10:37:15
Svar/Indlæg:
1950/230
Min side, fatter hat af det :e og den fylder 25 mb, selvom der næsten ingenting er på siden.

www.jorn-petersen.dk

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 10:45:28
Svar/Indlæg:
291/87
http://www.terapi-hobby.dk/

Advarsel den er meget grim. Røg ind forbi ved et uheld da jeg ledte efter noget acryl rør.... det måtte da gå ind under hobby artikler.. 8)

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 10:49:36
Svar/Indlæg:
543/67
#2 arrrrgggg PROVO lyd de har på den hjemmeside - den fucker mit nirvana musik helt op:)

-SnowMann

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 10:50:00
Svar/Indlæg:
912/75
#1. Din side er da ok.. Syntes mere at den #2 referer til sutter :e

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 10:51:32
Svar/Indlæg:
543/67
#3 hehe nemlig:) Syns sku os KillerFrog's er meget flot, den er der sku ikke noget galt med...

-SnowMann

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 11:00:41
Svar/Indlæg:
1950/230
Tak, det var nu ikke meningen med min side, synes selv den er for plat, men kan ikke komme på anden design.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 11:00:42
Svar/Indlæg:
912/75
Jeg søger stadig flere forslag

exeo

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 11:16:00
Svar/Indlæg:
288/19
hvis du er interesseret, har jeg en side liggende jeg lavede for en Day of Defeat clan sidste år - den må der gerne pilles ved, så længe der ikke direkte stjæles, men det kan vi altid snakke om ;)

skal lige have mit 9800XT hjem - regner med i morgen. Så kan jeg sende sitet til dig :)

for mere information, msn: exeo2002@hotmail.com

.exeo

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 11:43:44
Svar/Indlæg:
912/75
Du må meget gerne linke til siden, så kan jeg selv indlæse den i dreamweawer eller lign.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 12:04:54
Svar/Indlæg:
2694/107
www.ash.dyndns.dk/lan <-- den er noget så grim men den bringer budskabet frem (:
( hvis i vil så lave en forside til www.ash.dyndns.dk til mig :e )

btw. Killer-Frog Din side er sq pæn

/Ash

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 12:06:57
Svar/Indlæg:
912/75
#11. Jeg leder efter noget lidt grimmere end det du linker til ;)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 12:10:25
Svar/Indlæg:
2694/107
kan det blive grimmere?? :e

/Ash

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 12:53:03
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvad med www.politi.dk den er ikke for moderne... :p Og den burde da være lige til at gå til.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 13:40:04
Svar/Indlæg:
912/75
Nu vil jeg gerne have lov at spørge om en ny tjeneste gutter. Min lærer siger jeg er nød til at dokumentere for de ting jeg syntes er dåligt, og der er ikke nok at vi 3 personer siger hvad vi mener..

Så derfor vil jeg gerne en undersøgelse. Jeg vil bede jer kigge på siden http://www.terapi-hobby.dk og skrive ting i syntes er dårligt ved den.

Her er nogle forslag:
- Opsætningen af forskellige elementer på siden er uoverskueligt
- Farver er for varierende og passer ikke sammen
- Skrifttype er for stor
- Information omkring handel på siden skal ikke stå på forsiden
- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden
- Uoverflødige elementer skal fjernes
- Menuen skal ikke være med så stor skrift og må ikke bestå af lange sætninger
- Nyheder og tilbud er ok at skrive på forsiden men skal stadig struktureres anderledes
- Info om forsendelse m.m. skal helst ikke være gemt i en pdf-fil da de fleste ikke gider vente På en sådan fil bliver loadet ind da det tager betydeligt længere tid end at læse almindelig Tekst lagt direkte ud på web-stedet
- Overflødige billeder skal fjernes, produkt gruppen må også gerne være mere overskuelig
- I pdf-filen om forsendelse er efterkrav og fragt i Danmark ikke up to date
- I produkt-gruppen står der ikke hvad numrene ud for de forskellige produkter betyder

I må meget gerne lave copy paste og svare "ja, eller nej til vores forslag" i jeres indlæg, da det senere skal bruges til at lave en tabel over det, som der skal vedlægges i vores rapport ;)

Crispo|

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 13:46:14
Svar/Indlæg:
72/6
www.pismis.dk .... kan ikke blive klammere og mere lame... seriøst hjælp meget velkommen... :) bare msg mig hvis det er... :)

CookieCreep

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 13:47:49
Svar/Indlæg:
69/17
- Opsætningen af forskellige elementer på siden er uoverskueligt [JA]
- Farver er for varierende og passer ikke sammen [JA]
- Skrifttype er for stor [NEJ]
- Information omkring handel på siden skal ikke stå på forsiden [JA]
- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden[JA]
- Uoverflødige elementer skal fjernes [JA]
- Menuen skal ikke være med så stor skrift og må ikke bestå af lange sætninger [JA]
- Nyheder og tilbud er ok at skrive på forsiden men skal stadig struktureres anderledes [JA]
- Info om forsendelse m.m. skal helst ikke være gemt i en pdf-fil da de fleste ikke gider vente På en sådan fil bliver loadet ind da det tager betydeligt længere tid end at læse almindelig Tekst lagt direkte ud på web-stedet [JA]
- Overflødige billeder skal fjernes, produkt gruppen må også gerne være mere overskuelig [JA]
- I pdf-filen om forsendelse er efterkrav og fragt i Danmark ikke up to date [JA]
- I produkt-gruppen står der ikke hvad numrene ud for de forskellige produkter betyder [JA]

Glad for at jeg ku hjælpe

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 13:49:01
Svar/Indlæg:
912/75
Det var så lidt, håber der kommer flere svar ;)

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 13:51:58
Svar/Indlæg:
912/75
En gang er nok :p ;)

Mighty_Mike

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 13:58:48
Svar/Indlæg:
170/6
F5 slog til igen ;)

- Skrifttype er for stor [Ja Nogle steder]
- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden [JA]
- Menuen skal ikke være med så stor skrift og må ikke bestå af lange sætninger [JA]
- Nyheder og tilbud er ok at skrive på forsiden men skal stadig struktureres anderledes [JA]
- Info om forsendelse m.m. skal helst ikke være gemt i en pdf-fil da de fleste ikke gider vente På en sådan fil bliver loadet ind da det tager betydeligt længere tid end at læse almindelig Tekst lagt direkte ud på web-stedet [JA]
- Overflødige billeder skal fjernes, produkt gruppen må også gerne være mere overskuelig [JA]
- I pdf-filen om forsendelse er efterkrav og fragt i Danmark ikke up to date [JA]

Copy'ede lige fra #19.

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 14:06:38
Svar/Indlæg:
3346/81
Den der terapiside slår da bare alt hvad jeg har set til dato - hold da helt kæft hvor er den GRIM, usmagelig og total håbløs!..

- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden [JA]

Tomgun

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 14:20:02
Svar/Indlæg:
4263/107
Shit jeg belv bange da jeg gik ind på den side hobby side !

Hvad er det lige der har slået klik i hovedet på dem da de lavede den ?:(

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 18:27:42
Svar/Indlæg:
912/75
#22. Hvil du så ikke være sød at gøre som de andre og svare ja og nej, da det skal bruges til Teknologi projekt..

SVAR SKAL SKE INDEN TIRSDAG I NÆSTE UGE

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 18:45:07
Svar/Indlæg:
2175/186
#0 Hej jeg er ejer af denne side ( www.Freeze-up.dk ), syntes ikke selv den er grim men den mangler bare et pift syntes jeg... Så hvis i vil arbejde med den, så er det HELT fint med mig :)

PS Hvis der skulle være nogen der gik ind i artiklerne, så vær beredt på at artiklerne ikke er færdige, og nogen kommer sikkert ikke engang op.

Med venlig hilsen
Lasse Espeholt

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 18:46:45
Svar/Indlæg:
2175/186
Hvad den mangler: Tjoo.. måske nogen farver... Maybe lidt topbanner... Ihvertfald den trænger til ikke at være så kedelig + give et stort indtryk når man kommer ind i den

Chiq

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 18:54:53
Svar/Indlæg:
168/35
- Opsætningen af forskellige elementer på siden er uoverskueligt [Ja]
De støre objekter ved siden af de mange små, forsager at de er aldeles nemme at overse. Desuden, finder jeg mange af billederne på siden irrelavante som f.eks fåret!?!? Dels, skræmmer opsætningen også besøgende væk, lad mig bruge mig selv som eksempel og sige da jeg fik linket var jeg ude igen efter 2 sek, men da jeg læste videre og så spørgeskemaet fik jeg den alligevel åbnet. Desuden er brugervenlighed også en væsentlig del af en side. Jeg har nu haft denne side åbnet i 5 minutter for at bedømme den, og endnu har jeg ikke helt forstået hvad man kan der.

De store kraftige farver, gør de svage meget utydelige og igen let at overse. Som det lyder i spørgsmålet passer farverne heller ikke sammen.

Igen det med at overse!!

- Information omkring handel på siden skal ikke stå på forsiden [Jo]
Man skal efter min mening gøre en forside til en "eyecatcher", og et meget hurtigt oversigt over hvad det er muligt at købe er bestemt ikke dårligt. Dog stiller de den som det første, i stedet for FØRST at forklare hvad den her side kan og er. Moden de dog fremviser dette på, skræmer i hvert fald mig selv væk og jeg ville aldrig kunne finde på at handle sådan et sted(dels virker udseendet "skræmmende" og skummelt hvilket det ikke burde da det er en hobby-side?).

- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden [Jo]
centreret eller ej, er en design mæssig del som passer forskelligt fra side til side, så jeg vælger at tolke det som "E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå for fremhævet på forsiden". Dette er en butik right? Jeg vil næsten sige, at hvis man ikke har kontaktoplysninger på forsiden er dette et hak i brugervenligheden. Dog skal de ikke bruge dansk OG engelsk (fik øje på "phone").

Ja dette er for det første ikke særligt kønt, og det kan let skabe forvirrelse.

At gemme forsendelses-info i en pdf fil er nok noget af det ringeste man kan gøre. Igen snakker jeg om brugervenlighed, og dette er satme ikke brugervenligt... Allerede da man skal til at downloade en pdf fil for at sende det, vælger man(i mit tilfælde) at bruge en af de 10.000 andre salgs-sider man kan benytte. Dette virker også yderst uproffesionelt, og skræmmer igen folk væk.

Overskuelighed stor blandt få andre ting øverst på priotets-listen når man snakker hp.

Btw. Lyden på siden er bestemt irreterende!!

Ovenstående er udelukkende skrevet udfra min egne meninger!
- Håber jeg var til hjælp ;)

Ra4dvNissen

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 18:57:28
Svar/Indlæg:
206/26

lorte_server

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 19:00:33
Svar/Indlæg:
68/4

sKn

Superbruger
Tilføjet:
17-02-2004 19:47:31
Svar/Indlæg:
37/11
www.aldi.dk det er fanme den dårligst opbygget side jeg nogen sinde har set.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 19:59:04
Svar/Indlæg:
4120/115
Godt forslag!

- Er der for mange reklamer? Reklamer... hvor? :00

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2004 20:02:06
Svar/Indlæg:
4263/107
#23 Det er nemmest hvis man sletter hele siden, og starter forfra på den (hobby siden) ! :e

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:13:48
Svar/Indlæg:
912/75
#31. Præcis..

Til alle jer andre kan jeg sige at det er sidste chance for lige at svare på det med siden.. Der mangler en del svar da vi skal bruge 20 stk. Vil i ikke bare tage jer 5min eller nærmere 20sec. Så har i gjort mig en stor tjeneste ;)

SnottyDongle

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:24:46
Svar/Indlæg:
84/20
Opsætningen af forskellige elementer på siden er uoverskueligt: JA
- Farver er for varierende og passer ikke sammen: ja
- Skrifttype er for stor: Nogle Steder
- Information omkring handel på siden skal ikke stå på forsiden: ja
- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden: ja
- Uoverflødige elementer skal fjernes: ja
- Menuen skal ikke være med så stor skrift og må ikke bestå af lange sætninger: ja
- Nyheder og tilbud er ok at skrive på forsiden men skal stadig struktureres anderledes: ja
- Info om forsendelse m.m. skal helst ikke være gemt i en pdf-fil da de fleste ikke gider vente På en sådan fil bliver loadet ind da det tager betydeligt længere tid end at læse almindelig Tekst lagt direkte ud på web-stedet: Ja
- Overflødige billeder skal fjernes, produkt gruppen må også gerne være mere overskuelig: Ja
- I pdf-filen om forsendelse er efterkrav og fragt i Danmark ikke up to date: ja
- I produkt-gruppen står der ikke hvad numrene ud for de forskellige produkter betyder: ja

Orca

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:29:41
Svar/Indlæg:
516/25
www.improve.dk , jeg tager da glædeligt imod kommentarer.

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:43:15
Svar/Indlæg:
912/75
#34. Nu gælder det om at kigge på http://www.terapi-hobby.dk og så besvare spørgeskemaet i #15. det var det der var meningen med denne tråd, da det skal bruges til et projekt på HTX

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:57:49
Svar/Indlæg:
406/19
- Skrifttype er for stor [Nogle steder på siden, ja]
- Information omkring handel på siden skal ikke stå på forsiden [JA, Enig]
- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden [Nej, må godt stå der men måske skulle det lige rykkes]
- Menuen skal ikke være med så stor skrift og må ikke bestå af lange sætninger [Størrelse ok til det "kludder"design men ingen lange sætninger]
- Info om forsendelse m.m. skal helst ikke være gemt i en pdf-fil da de fleste ikke gider vente På en sådan fil bliver loadet ind da det tager betydeligt længere tid end at læse almindelig Tekst lagt direkte ud på web-stedet [Ja/Nej - Er iorden med mig, syntes ikke det er slemt (Tidsmæssigt) men en alm. HTML fil er hurtigere]
- I pdf-filen om forsendelse er efterkrav og fragt i Danmark ikke up to date [JA - Det skal være iorden]
- I produkt-gruppen står der ikke hvad numrene ud for de forskellige produkter betyder [JA + Det står sjusket]

Som addering har jeg følgende at tilføje:

- Musik på siderne hører ikke længere til på websites. Herunder mener jeg MIDI/WAV der automatisk afspilles [JA]

- Det burde forbydes at bruge så mange farver?
(Man bliver jo helt blind. Dermed mener jeg at man fokusere på for meget andet ligegyldigt) [JA]

- Ikonerne/Billederne gør ondt i ens øjne [JA]

- Hører billeder af får/lam/whatever hjemme hos en hobby forretning? [NEJ]

- Hører et billede af en (tilsyneladende) dame der sælger frugt hjemme hos en hobby forretning? [NEJ]

- "TRYGHED FØRST. INGEN INDKØBSVOGN HOS OS" - Befinder de sig stadig i stenalderen? [JA!]

- Er billederne generalt for dårlige i kvalitet / opløsning / størrelse / resizeing osv.osv. ? [JA]

Jeg kunne blive ved.... *suk*
måske burde man skrive til dem og bede dem overveje at få lavet det om... måske med jeres kommende forslag??? :e :e :e

Håber min feedback kan bruges,

held og lykke :)