- Opsætningen af forskellige elementer på siden er uoverskueligt [Ja]
De støre objekter ved siden af de mange små, forsager at de er aldeles nemme at overse. Desuden, finder jeg mange af billederne på siden irrelavante som f.eks fåret!?!? Dels, skræmmer opsætningen også besøgende væk, lad mig bruge mig selv som eksempel og sige da jeg fik linket var jeg ude igen efter 2 sek, men da jeg læste videre og så spørgeskemaet fik jeg den alligevel åbnet. Desuden er brugervenlighed også en væsentlig del af en side. Jeg har nu haft denne side åbnet i 5 minutter for at bedømme den, og endnu har jeg ikke helt forstået hvad man kan der.
- Farver er for varierende og passer ikke sammen [JA]
De store kraftige farver, gør de svage meget utydelige og igen let at overse. Som det lyder i spørgsmålet passer farverne heller ikke sammen.
- Skrifttype er for stor [Ja Nogle steder]
Igen det med at overse!!
- Information omkring handel på siden skal ikke stå på forsiden [Jo]
Man skal efter min mening gøre en forside til en "eyecatcher", og et meget hurtigt oversigt over hvad det er muligt at købe er bestemt ikke dårligt. Dog stiller de den som det første, i stedet for FØRST at forklare hvad den her side kan og er. Moden de dog fremviser dette på, skræmer i hvert fald mig selv væk og jeg ville aldrig kunne finde på at handle sådan et sted(dels virker udseendet "skræmmende" og skummelt hvilket det ikke burde da det er en hobby-side?).
- E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå centreret på forsiden [Jo]
centreret eller ej, er en design mæssig del som passer forskelligt fra side til side, så jeg vælger at tolke det som "E-mail og kontakt m.m. skal ikke stå for fremhævet på forsiden". Dette er en butik right? Jeg vil næsten sige, at hvis man ikke har kontaktoplysninger på forsiden er dette et hak i brugervenligheden. Dog skal de ikke bruge dansk OG engelsk (fik øje på "phone").
- Uoverflødige elementer skal fjernes [JA]
- Menuen skal ikke være med så stor skrift og må ikke bestå af lange sætninger [JA]
Ja dette er for det første ikke særligt kønt, og det kan let skabe forvirrelse.
- Nyheder og tilbud er ok at skrive på forsiden men skal stadig struktureres anderledes [JA]
- Info om forsendelse m.m. skal helst ikke være gemt i en pdf-fil da de fleste ikke gider vente På en sådan fil bliver loadet ind da det tager betydeligt længere tid end at læse almindelig Tekst lagt direkte ud på web-stedet [JA]
At gemme forsendelses-info i en pdf fil er nok noget af det ringeste man kan gøre. Igen snakker jeg om brugervenlighed, og dette er satme ikke brugervenligt... Allerede da man skal til at downloade en pdf fil for at sende det, vælger man(i mit tilfælde) at bruge en af de 10.000 andre salgs-sider man kan benytte. Dette virker også yderst uproffesionelt, og skræmmer igen folk væk.
- Overflødige billeder skal fjernes, produkt gruppen må også gerne være mere overskuelig [JA]
Overskuelighed stor blandt få andre ting øverst på priotets-listen når man snakker hp.
- I pdf-filen om forsendelse er efterkrav og fragt i Danmark ikke up to date [JA]
Btw. Lyden på siden er bestemt irreterende!!
Ovenstående er udelukkende skrevet udfra min egne meninger!
- Håber jeg var til hjælp ;)