Win. XP geder rundt

Software d.  18. februar. 2004, skrevet af The Nax
Vist: 341 gange.

The
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 02:25:47
Svar/Indlæg:
270/78
Har 2 HDD. 2 maxtor. en 40'er og en 120'er har prøvet at have Win. på begge.
Problemet er:
når jeg har installeret Win. XP og installerer drivere og andet gejl, så når jeg har genstartet et hvis antal gange så kan den ikke finde en Windows Config fil. Noget lignende: /config/system/condif/system32.
jeg kan ikke reparere denne fil, eftersom win. installation kan ikke finde partionen. eller man kan ikke reparere ligefør man vælger parti. som man plejer at kunne, denne mulighed er væk. og geoprettelses consollen er ikke meget bevændt.

har kørt Memtest86 i 7½ time og der var ikke noget galt.
Håber på nogle svar ALT kan bruges.... har installeret windows på 120'ren 4 gange og 40'ren 26 gange....det bliver lidt træls i længden.

På forhånd tak. Hilsen Nicki C. :l

Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 07:58:52
Svar/Indlæg:
6052/189
hm... lyder faktisk lidt som om at dine hdd'er er fulde af fejl... find en gammel 98 / me startdiskette, og start op på den... så formaterer du begge drev, og kører scandisk /f (tror jeg nok)...
så scanner den dine hdd'er for fysiske fejl... så lægger du windows på igen, husk at bruge ntfs fil-system...


bliver dine hdd'er meget varme?



Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 08:57:48
Svar/Indlæg:
1720/3
Er din maskine clocket imens du installere windows og sådan noget?..



Dane
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 21:47:08
Svar/Indlæg:
270/104
Når man har f.eks. WinMe på et drev, og efterfølgende installerer XP på et andet drev, "ser" XP under opstarten at der findes to styresystemer på maskinen, og man får så mulighed for at vælge hvilket system man vil starte op fra.
Er det mon her at XP kokser når man får valget mellem XP og XP?
Eller du har måske ikke begge diske i samtidig?



The
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 09:20:01
Svar/Indlæg:
270/78
de er ikke mere end 25-30 grader varme.. nej den er ikke OC'ed men jeg installerer. bruger altid NTFS

jouw jeg kører med begge disk samtidig men ikke med windows. Der er kun windows på den ene. Har maxtor ikke et program til at efterse ens HDD'er for fejl. fandt noget der hed powermax men det laver ikke noget. Fortæller kun hvad de har (gb,cache og lignende) kender i nogle programmer?? ?:(



The
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 21:23:02
Svar/Indlæg:
270/78
Devastator> jouw jeg for godtnok lov til at installere færdig. må også installere drivere. men efter 3-5 gange genstart så gør den det.
?:(