Jeg var ude hos et engro firma i Århus fordi jeg havde hørt at de havde en masse forskellige typer slanger.. Det var spændende nok, og ham gutten derude havde pænt styr på de forskellige typer og deres egenskaber.. Desuden gav det mig mulighed for at "knække" en masse slanger og se hvor nemt de kinkede.. Den armerede slange som jeg selv startede med af spørge til er helt fin, den kinker ikke så let pga tykkere vægge end alm pvc, og har ikke så meget "hukommelse" pga armeringen.. og så er den billig.. 7 kr. pr meter 🙂 De havde den i 4 forskellige udgaver med vægge fra 1,5 til 4 mm den tykke var slet ikke til at kinke, men var så også så stiv at jeg var bange for det kunne rive mine kølehoveder af når det var i spænd.
De havde dog også noget pænt spændende, Armeret silicone slange.. det var så blødt at man kunne sno de i spiral om en finger, men kinkede íkke pga vægtykkelse og armeringen.. desværre var det dyrt og udsolgt i 12mm som jeg skulle bruge..
Det armerede pvc slange jeg nu har købt, er rigtigt fint og med UV i giver det en sjov effekt pga de ruder der ligesom er i armeringen så det kan helt klart anbefales! mit har forresten 2 mm vægge.