Thermalright SP-94 passer ikke

Luftkøling d.  18. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 326 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2004 16:44:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lige købt et Thermalright SP-94 køleelement til min P4 2.8, der sidder på et Abit IS7-G. Jeg er dog stødt ind i nogle problemer ved monteringen.

Til dem som ikke kender denne køler, skal der monteres en plade på bagsiden af motherboardet, som monteringsskruerne skrues i fra forsiden af motherboardet.

Mit problem er nu, at det er som om hullerne i bagpladen, som skruerne skal skrues i, er placeret en lille bitte smule skævt, hvilket betyder, at skruerne ikke kan skrues i på den rigtige måde. Dette medfører igen at køleelementet ikke kan føres ned over monteringsskruerne uden brug af betragtelige mængder vold. Jeg har prøvet at vende pladen på alle mulige måder.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende?

De eneste løsninger jeg umiddelbart kan komme på, er at få en ny bagplade eller at udvide hullet i mit motherboard lidt, så skruerne kan komme til at sidde helt rigtigt - dette har jeg dog absolut ikke lyst til, i tilfælde af at mit motherboard senere skal til en garantireparation eller skal sælges.
dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 17:11:17
Svar/Indlæg:
499/44
- jeg havde heller ingen problemer med monteringen - udover at skruerne gik løs fordi jeg ikke havde strammet nok. Lyder lidt mystisk.



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 17:14:46
Svar/Indlæg:
2502/221
lyder umiddelbart til noget jeg ville kalde TRÆLS!!

jeg sidder også og venter på min nye sp-97 :D



Tasselhoof
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 18:42:16
Svar/Indlæg:
204/28
Hamstro>>

Tror du har været uheldig, og fået en bagplade som er defekt..

Sendt lortet retur og få en ny, hvis du stadig har dine 14dages fortrydelseret tilbage.