-> #3
Find mig en test, det "retfærdiggør", at manden skulle vælge AGP 8x frem for 4x.
-> #0
Hvis du "kun" skal spille spillene, for at kunne køre dem og ikke for at bøffe alle bitches i CS ang. FPS og i 3Dmarks, så ville jeg mene, at du sagtens kan nøjes med en "lille" opgradering.
Find den største og mest økonomiske processor, for dig, der kan køre på dit nuværende bundkort. Et brugt Geforce4 kan også bringe dig et pænt stykke hen ad vejen, da de stadigvæk er nogle særdeles udemærkede kort.
Nu skriver du ikke så meget ang. ram, men 512Mb og op, ville være at foretrække.
Når nu jeg er lidt "grov" overfor de andre skyldes det, at det ville være mildest talt idioti at "fremtissikre" nu hvor markedet er ved at undergå en basal ændring i struktur og udformning af hardware.
Mit råd til dig: Vent, og vær tilfreds med det du har nu, mindst et par måneder endnu. De penge du så har sparet (som jo så er blevet til flere på det tidspunkt) bruger du på en "totalitær" opgradering. Harddisk(e) og evt. ram, kan du jo genbruge. Der vil sikkert også komme nogle gode bundkort med onboard lyd, netkort og en masse andre fede 'features'.
Men, hvis du ikke kan vente, så køb da huden løs, bevares. Men, det du kører med, hører ikke med i toppen, så for mig at se, er det næste en total udskiftning. Hvis du har viljen og pengene... ;)