vandkøling og kompresser

Overclocking d.  18. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 182 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-02-2004 19:07:07
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg har nogle ? til jer

1 hvordan virker en kompresser
2 kompresser køling køler da kun cpu? eller kan man også køle andre ting også uden at skulle fylde sit kabinet op.
3 er der ikke noget vand som ikke leder strøm og vis ja bruger i det
4 kan man nå P4 3ghz@4ghz med vand og hvor varm bliver den.

håber i kan svare på det :e
OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 19:19:17
Svar/Indlæg:
398/29
man skal have et 1 stk kompressorsæt pr ting man skal køle... hvis er rig nok kan man bare have 4 kompressore :P
grunden hertil er så vidt jeg kan huske noget i stil med at kompressor køling handler om gasser der skifter tilstandsform... bliver de ikke flydende ude i kølehovedet ?? og så siger tempen *PAFF* du ved jo nok at flydende ting er stadiet under gas..

de 3 grund tilstande (her er et exembel med H20):
fast stof (Is, det koldeste) - flydende (vand) - gasform (damp)

der er folk der ved meget mere, men det er da en start..

...

noget der ikke leder strøm ??? vand er jo ledende, derfor man kan elektrofiske eller det ikke er fedt at bade i torden... hvorfor skulle vandet ikke være ledende, men mindre du har et ønske om at stikke 220v ledninger ned i dit vandkølesystem bare for sjov kan jeg ikke en grund til det :p

mht. det sidste så spørg p4hovederne... umiddelbart vil jeg bare sige, du skal i såfald ud og have noget andet end et standard kit...
mon ikke thermochill 6 blæsere og d-tek whitewater kan gøre det :P

RiTuaL_ShaDoW

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 19:37:05
Svar/Indlæg:
128/43
Vi bruger slanger mellem kølehoveder, pumper, radiator og resevoir... :D

Ej spøg til sige... Kunne bare ikke dy mig... :00

p0nk_DK

Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 19:40:17
Svar/Indlæg:
316/21
lol1-BIT den var sq god....
vi sikrer os at vores vandsystem er 100% tæt før vi starter computeren.. dvs tester 8timer med gang i pumpen... (ikke alle er så tolmodige)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2004 19:40:24
Svar/Indlæg:
2353/24
til dit spørgsmål 3, så tror jeg at du tror at man propper strømstikket ned i vandet (gudske lov for at man ikke gør det), og det på den på den måde nedkøler vandet. vandkøling fungere ved at der er en pumpe (bare rolig,moteren i pumpen sidder i et såkaldt pumpehus (kasse) og der går en stang ud gennem en vandtæt pakning, som så driver et hjul af en art. strømmen kommer IKKE i kontakt med vandet) som pumper vandet rundt til hhv. kølehoved, resevoir, radiator (den som afgiver varmen til luften) og pumpe igen.

så vidt jeg har forstået (har ikke selv vandkøling) , så bruger man somregel demiraliseret vand

OcBedstefar

Superbruger
Tilføjet:
18-02-2004 21:59:49
Svar/Indlæg:
398/29
jeg bruger sne... :i.... ingen kalk og så var det gratis... skulle bare lige koges... hele ideen med vandkøling er at det IKKE skal ned på noget som helst elektrisk...faktisk er der mange der slet ikke leek tester (mig selv inkl.) selvom det er klogt at gøre det