tv-out problemer

Diverse d.  19. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 518 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2004 20:06:23
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg er en glad ejer af et sapphire 9800pro all-in-wonder, men jeg har dog problemer med kortets tv-out. Jeg kan uden problemer få signal på tv'et, men der er ingen farver. Jeg har set mig rundt omkring her på nettet. Det typiske svar er, at man blot skal købe en ledning, som kan løse det. Men i 'gamle dage', hvor jeg havde et geforce 4 ti, var der ingen problemer med tv-out. Jeg mener, at mine indstillinger er ok mht pal-b osv.

Er der nogen der har et løsningsforslag til overstående problematik?
gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
19-02-2004 20:28:57
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg støtte på det da jeg var i sverige

prøve og skifte TV indstillinger til "PAL" for i sverige var der også billed men ingen farver og den stod på sådan noget ntsc et eller andet men så skifted jeg til pal så var der farver prøver og tjekke det

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
19-02-2004 22:29:35
Svar/Indlæg:
4033/364
hvis du bruger SVHS til scart så prøv med en SVHS >composite konverter da nogle fjernsyn kan have problemer med SVHS signalet (SVHS har flere linier i billedet end normalt).

Fakta har vist stadig tilbud på et sæt med sådan et adapter til 70kr, inkl. lyd og billedkabel på 10m

Hans

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 12:53:01
Svar/Indlæg:
1/1
Problemet kunne også være dit TV, jeg har et Panasonic 32" WS når jeg kobler mit S-VHS signal på fjernsynet er det S/H men hvis jeg så igen trykker på A/V knappen skifter billedet til farve, jeg tror det er fordi fjernsynet lige skal "registrere" signalet ordentligt som #2 også skriver er S-VHS et lidt anderledes signal.