Hjælp Til Hjemmeside

Diverse d.  20. februar. 2004, skrevet af Shifty
Vist: 256 gange.

Shifty

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 22:48:45
Svar/Indlæg:
43/21
Hej Allesammen.

Jeg vil gerne have hjælp til at bygge min egen hjemmeside, så der kan komme nogle gode billeder ind af min pc og sådan.

Men jeg mangler bare lidt hjælp til at komme igang. Jeg har downloaded Dreamweaver hvis der er nogen der kender det? ellers må i godt komme med gode forslag/hjælp

M.V.H Jacibs89

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 22:50:43
Svar/Indlæg:
2664/97
Hmm.. hvad kan du? Dreamweaver, er det et program til at lave hjemmesider i?
Skal det være i html php eller noget andet?
Har du ellers nogle krav til det sådan. skal du starte helt fra bunden med siden?

GORK

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 23:04:12
Svar/Indlæg:
676/43
Prøv at læse nogle af de begynder tutorials der er på www.html.dk de er rigtigt gode, og du kan lynhurtigt komme i gang med at få lavet noget!

Orca

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 23:09:56
Svar/Indlæg:
516/25
Det lyder umiddelbart til at du skal starte helt fra bunden af, kig ind på www.html.dk .

Orca

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2004 23:11:15
Svar/Indlæg:
516/25
Det er så straffen for at åbne en milliard forum posts og så svare på dem efterhånden som man kommer igennem dem alle (#3 -#2) :)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2004 23:22:04
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 kender det godt jeg gør det samme

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2004 01:54:49
Svar/Indlæg:
1287/32
Jeg bruger selv dreamweaver (dw) til at designe hjemmesider og jeg ELSKER bare det program! IMO er det det webdesignens svar på photoshop. Det er andre programmer som fx FrontPage overlegent. Første gang man prøver det er man solgt!

Det jeg specielt godt kan lide ved programmet er at det er legende let at lave layout tabeller.

Jeg vil anbefale dig at læse nogle dw tutorials og (X)HTML toturials.

Selvom du stort set kan klare dig uden kendskab til HTML i DW kan det alligevel være praktisk at kunne.

Det kan også være en ide at sette sig ind i CSS(Cascading Style Sheets) der er et sprog du bruger til at lave layout. Dette kan du også lese mere om på html.dk.

JavaScript er en meget vigtig del af mange hjemmesider, men også en af de mere kompicerede sprog. JS er et sprog der bruges til at lave interaktivt inholdt. Fx er højreklikmenuen på denne side lavet med JavaScript

Dw understøtter også en hel del serverside sprog: ASP, JSP, .NET, PHP, ColdFusion og SSI. En nermer definition af ordet "ServerSide" kan også findes i html.dk's asp tutorial.

Hvis du er helt grøn er mit råd at du koncentrerer dig om at lære DW, HTML og muligvis også CSS i starten. Så kan du dykke ned i webdesigns mere komplicerede sider senere.

Shifty

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2004 08:25:50
Svar/Indlæg:
43/21
Jeg vil gerne starte fra bunden. Men jeg ved ikke hvordan man laver en god hjemmeside og hvordan man laver knapper???? skal lige siges at jeg lige er startet sååå.

Men jeg downloade Dreamweaver fordi jeg havde hørt at det var et rigtig godt program.

M.V.H Jacibs89

Shifty

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2004 08:32:08
Svar/Indlæg:
43/21
Jeg har også lidt problemer med min menu. Hvilket program bruger i til at uploade jeres hjemmesider med? evt. et link