Jeg bruger selv dreamweaver (dw) til at designe hjemmesider og jeg ELSKER bare det program! IMO er det det webdesignens svar på photoshop. Det er andre programmer som fx FrontPage overlegent. Første gang man prøver det er man solgt!
Det jeg specielt godt kan lide ved programmet er at det er legende let at lave layout tabeller.
Jeg vil anbefale dig at læse nogle dw tutorials og (X)HTML toturials.
Selvom du stort set kan klare dig uden kendskab til HTML i DW kan det alligevel være praktisk at kunne.
Det kan også være en ide at sette sig ind i CSS(Cascading Style Sheets) der er et sprog du bruger til at lave layout. Dette kan du også lese mere om på html.dk.
JavaScript er en meget vigtig del af mange hjemmesider, men også en af de mere kompicerede sprog. JS er et sprog der bruges til at lave interaktivt inholdt. Fx er højreklikmenuen på denne side lavet med JavaScript
Dw understøtter også en hel del serverside sprog: ASP, JSP, .NET, PHP, ColdFusion og SSI. En nermer definition af ordet "ServerSide" kan også findes i html.dk's asp tutorial.
Hvis du er helt grøn er mit råd at du koncentrerer dig om at lære DW, HTML og muligvis også CSS i starten. Så kan du dykke ned i webdesigns mere komplicerede sider senere.