He He, ja det bundkort har der været skrevet romaner om gennem asusboards forum, det var på papiret et rigtig godt bundkort, og de få stykker som havde et der kunne leve op til det påståede havde da også et godt bundkort. Det er dog lykkedes Asus at få lavet en FINAL bios til det bundkort, men helt godt blev det aldrig.
Bundkortet i sig selv er baseret på sis648 chipsettet hvilket var ledende med henblik på funktioner da det kom frem og ydelsen var på fuld højde med Intel845. Den dårlige side ved det bundkort var at diverse fremstillere havde hver deres fortolkning af hvordan det skulle fungere og fremstillede deres bundkort derefter, og Asus lavede mildest talt noget L... . Jeg har rodet med maskiner med sis648 bundkort lavet af Asus, Msi og Gigabyte, hvor sidste havde lavet det bedst fungerende. Fælles for alle bundkortene var at i en eller anden grad var de meget kritiske med hvad hardware du smed i det og særligt på ramsiden. Men faktorer som strømforsyning og grafikkort kunne afgøre om man havde en stabil maskine eller ej. Jeg havde selv været så heldig at have købt 2 bundkort fra Asus, hver med deres revisionsnumre og de reagerede meget forskelligt. Mit system bestod af en 2,533(533) ghz cpu der var clocket til 2,85ghz(150fsb) ved 1,7 volt(bios). Fælles for alle bundkortene var at de krævede minimum en 350watt strømforsyning for at køre stabilt bare du havde over 1 harddisk og nyere grafikkort i.
Du vil være bedre tjent med f.eks. et P4P800 eller et hvert andet bundkort baseret på 865/875 chipsettet.