Overclocker
Tilføjet:
22-02-2004 23:18:37
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeps nu skal jeg så også have opgraderet mit gamle system. Systemet skal kunne køre et godt stykke ud i tiden. Jeg skal mest bruge det til at spille de nyeste spil på men også en del grafisk arbejde. Systemer skal være rimeligt fremtids sikret. Jeg har tænk at køre med det "standard" det første stykke tid, men vil jeg klart overclocke det senere så det skal også have i tankerne. Her mener jeg ikke med den vilde vandkøling men med alm. luftkøling. Disse ting mangler jeg.
1. CPU
2. Grafikkort
3. Ram
4. Bundkort
Resten har jeg selv. Systemet havde jeg regne med at bygge op omkring en Pentium 4 Prescott 3.2GHz FSB800 1MB Cache fra SHG til 2239 kr. Har dog hørt at denne bliver varm og ikke yder nok. Jeg er lidt ligeglad med om det er Intel eller AMD, vil bare have en som yder godt og som kan clockes. Den skal helst ligge over 3.0 Ghz. Kom med nogle forslag
Af grafikkort har jeg kigget lidt på Radeon 9800XT 256 mb ram, eftersom det skal være en spille computer men også grafisk com. Af mærke ved jeg ikke hvad jeg skal vælge. Mange siger de næsten er ens ud over køleren. Hvis mærkerne er lige gode, ønsker jeg selv det billigeste. Ved dog ikke om det er pengene værd men kom med lidt forslag og links. Er XT udgaven overhoved pengene værd, ellers skal jeg vente den de nye Radeon og Nvidia kommer på marked ?
Ram ved jeg ikke ret meget om. Jeg regner med at købe 1024 for at sikre mig frem i tiden. Ved ellers ikke så meget om dem eller om hvilke mærker der er gode. Kom med lige forslag. De må gerne kunne clocker lidt men eftersom jeg ikke er den vilde overclocker er dette dog ikke det vigtigeste.
Dette skal også være et lidt clock venligt bundkort. Her er jeg igen på bar bund hvilke der er gode af mærker osv så kom med hvad i mener der er godt til prisen og som også er lidt clocknings venligt.
Jeg ønsker helst ikke svar som bare siger at jeg skal kigge på edbpriser.dk, eftersom jeg har gjort det og er ikke blevet klogere. Så kommer jeg lidt til mit budget. Dette er ikke helt fastsat endnu da jeg ikke har tænkt at bruge et 5 sifret beløb men ønsker heller ikke noget som bliver bliver alt for gammel inden kort tid. Spørg hvis der er noget i vil have at vide og jeg skal svare så godt som jeg kan. Forslag til ændring af de dele som jeg har skrevet op må self gerne komme. Jeg ser helst forslag hvor alle 4 dele er med i så jeg ikke, eftersom det ville være nemmest for mig.