Gæstebog: vurdering af køber/sælger

Om siden d.  23. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 7889 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
23-02-2004 12:54:42
Svar/Indlæg:
0/11005

var lige ovre og kigge på hol.dk og så at de havde en tråd som de brugte til at vurdere køber/sælger (godt/dårligt), og :i hvad med at lave noget lignende på oc.dk? kom så til at tænke på vores udemærkede gæstebog, kunne den ikke bruges til dette? altså så at man efter endt køb/salg kunne give køber/sælger en kommentar (dette værende godt eller dårligt) så at andre brugere kunne se (og f.eks. føle sig mere tryk ved forudbetaling) hvad andres erfaringer med brugeren er.

hvad synes I om ideen? ville det være brugbart at man begyndte på den slags? eller ville det blive noget rod?

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 14:10:28
Svar/Indlæg:
23132/740
Dårlig idé - that's all... :l



Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 14:21:09
Svar/Indlæg:
1720/3
Jeg synes det er en meget dårlig idé...



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 14:21:39
Svar/Indlæg:
1494/10
Man kan jo bare skrive i gæstebogen hvis man har noget man vil ha andre skal vide om den bruger.



GMB+
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 14:25:06
Svar/Indlæg:
333/52
Hvor er den tråd på hol?

Jeg kan ikke finde den



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 14:35:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg synes at det er en dårlig idé fordi, at man kunne frygte al mulig slags personlige angreb. Oc.dk har allerede en slags "uofficiel blacklist", hvor div. sælgere bliver hængt ud og diskuteret, hvis ret er. Problemet med det du foreslår er, at man kunne frygte at én utilfreds kunde, nemt kunne komme til at give et forkert indtryk baseret på forkerte hændelser.

Det være sig at kunden ikke er klarsynet nok til at kunne give en objektiv vurdering, og dermed kunne komme til at skade fremtidige handler for den givne sælger.

Derfor er det bedre at sagen bliver vurderet som de så ofte gør her på oc.dk, og når tiden er, så bliver sælgerens navn/nick( evt. adresse) opgivet. Så folk for fremtiden ved hvem vedkommende er.

Jeg vil ikke ønske for nogen, og ikke mindst jeg selv, at det kom til at ske. Så derfor mener jeg at den slags skal holdes i det offentlige forum, hvor tingene kan blive vejet og målt. Og når tiden er inde, bliver "facit" givet.

Jeg håber seriøst, at dette ikke vil anspore nogen til at begynde på at skrive den slags i logbøgerne. Den del af profilen er både privat og meget offentlig. Så derfor er det en meget dårlig idé at begynde med at føre den slags debat på det felt.

Omvendt, så ville sælgeren bare kunne slette de kompritterende indlæg i logbogen...

Håber ikke at det bliver aktuelt.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 15:07:02
Svar/Indlæg:
2353/24
helt enig med NoNig



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:35:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Det ved jeg, men tænkt så over hvor meget skade en uovervejet, ikke-objektiv, ikke-saglig, temperementsfuld - besked kunne gøre?

Hvis sælger så skal til at forsvare sin kredibilitet overfor resten af forummet, netop fordi at en utilfreds kunde måske har glemt sin egen rollie i sagen. Hva' så?

Det er en unfair situation, og jeg vil på det strengeste (personligt) foreslå folk ikke at gøre brug af gæstebogen til den slags vandetta'er. Gør brug af forummet, som vi altid har gjort. Og hvis det er tilrådeligt, så offentliggør sælgerens navn. Det har virket så'n i lang tid, og jeg ser (personligt) ikke nogen grund til at man skulle lave om på det.

La' os nu bruge gæstebogen til hvad den er der for. Rose/kritisere hinandens systemer og skrive hvad vi mener om hinanden.

Hvis folk har et personligt udstående, så har vi beskedsystemet. Brug det i første omgang så...

Så, jeg er "delvis" enig med dig PsychoKid ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:56:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Jeg skriver netop også: "Så, jeg er "delvis" enig med dig PsychoKid ;) "

- læs altid TO gange ;)



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 17:01:04
Svar/Indlæg:
3385/80
Snakker vi her om en rigtig sælger med firma og hele lortet, eller om bedømmelser af brugere efter en handel ??

For hvis det er med brugere, så synes jeg sgu det er helt fint :e

Har selv haft massere af vellykkede handler, så det ville da kun være godt at folk kunne se lidt om om en person er reel eller ej.

Snakker vi derimod om forhandlere, så er det en meget dårlig idé da lille debile Rasmus (ikke nogen specifik Rasmus :e) synes at Hopla A/S er hamrende dårlige fordi at han ikke har modtaget varen efter 1 dag.
Netop derfor vil der komme mange "dumme" kommentarer som slet ikke er berettiget.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 17:08:48
Svar/Indlæg:
2664/97
0# jeg kan ikke se hvorfor folk synes det er så meget mere sikre at sende per efterkrav frem for forud, der er da den samme risiko for at blive snydt! ;)

12# tror kun han mener på brugerne.

Jeg synes også det vil være en dårlig idé, da en utilfreds bruger nemt kunne gå ind og ødelægge alle fremtidige handler for en sælger. Men man kan jo også bare slette et dårligt indlæg i sin gæstebog. Men lad os nu bare bruge den til det den blev skabt for.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 17:12:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

"Sælger" som en der har solgt noget herinde på oc.dk. Det være sig, uanset om det er en "privat" eller en kommerciel virksomhed...

Jeg snakker ikke om et firma, men om en person som har sat noget til salg på oc.dk.

-> #11

Vandetta = "personligt hævntogt"

-> Alle

Klart bord!

Jeg synes (personligt) at det er en dårlig idé, at folk bliver udstillet i logbogen, pga. en enkelt persons udlæg.

"Udstillet" - negativ betydning.

Jeg tror ikke at jeg kan udtrykke mig klarere... :l



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 17:13:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Hørt hørt!



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 17:43:06
Svar/Indlæg:
1881/217
# 12

Skulle lige til at hoppe op af stolen og crashe din Gæstebog til med totale nasty beskeder lige til at jeg så "(ikke nogen specifik Rasmus :e ) "
Der er sgu ikke nogle der skal svine mig til *LOL* :e :e :e :e


Off topic - Sorry.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:42:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #17

Nej nej. Det var bare min holdning :r

Det gør jo ikke noget at se om der er nogen der taler for det...