Abit VP6 + 512mb ram problem?

Bundkort / CPU d.  23. februar. 2004, skrevet af Satter
Vist: 228 gange.

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 15:27:38
Svar/Indlæg:
103/22
Har et setup med 2x1ghz EB cpu'er på et Abit VP6 bundkort, hvorpå der har siddet 256mb kingston value ram (i en blok). Da jeg mente det var ved at være på tide, at den fik et extra ram boost, har jeg fået tilraget mig en 512mb eZ-memory model (med Hynix chips).

Så piller jeg kingston blokken ud, og smider ez-memory blokken i, forefter maskinen fint poster at der nu sidder 512mb ram, og 2x1000mhz cpu'er i - hvorefter den aldrig når videre....

BÆ tænker man så, og smider den gamle blok i igen, hvorefter maskinen kører fint som den plejer. - Har testet at ez-mem blokken fungerer i et andet setup.

- HVORFOR vil VP6 boardet ikke æde den??? ☹

- Har sågar bemærket, at kingston blokken også kører med Hynix chips...Begge blokke er double-sided...

Any bright ideas out there?...

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 02:39:49
Svar/Indlæg:
1713/31
Er du sikker på at boarded kan tage en 512MB blok selvom den læser det? lyder tosset, men jeg mener ikke der er bare 1 Socket 370 baseret system til SD-ram der kan tage 512MB blokke og 256MB blokke skal helst være dobbelt sidet (dog ikke til alle). Check op på det på Abit's hjemmeside.... burde stå under FAQ

www.abit-usa.com

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 09:19:27
Svar/Indlæg:
103/22
Selv CUSL2-C som er baseret på et intel 815EP chipset spiser den klods uden problemer. Jeg har stadig manualen til VP6 boardet, og der står også, at den skal kunne tage en 512mb klods i hver bank..dvs. max 2gb ram. - Jeg har desværre ikke en anden klods som jeg kan teste med :( men jeg håber på snart at kunne få fat i en.

Jeg har bare _aldrig_ oplevet, at en maskine poster X-antal ram, og så ikke kommer videre...Hvis de ikke kan lide klodsen, starter de bare ikke op...så jeg ved ikke om det er bios-settings der fucker det op, har ikke prøvet at gendanne fail-safe indstillingerne, men det kunne jeg sefølig gøre :)