Primary slave vs sec. master

Diverse d.  23. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 146 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
23-02-2004 16:44:30
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har en cd-brænder og en harddisk i mit system. De sidder på det samme kabel, altså som pri master og pri slave. Er det en fejl? Burde de sidde på hvert deres kabel?
Briston

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:45:33
Svar/Indlæg:
2540/228
tror sgu næsten at det er ligegyldigt...

ZquarE

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:49:09
Svar/Indlæg:
350/6
Skal ikke gøre mig klog, men jeg ville sætte dem på hver deres...

Har engang samlet en Videoredigerings maskine. Der skulle den Primary HDD sidde på et kabel uden andre enheder... Så skulle da mene at det har lidt at sige...

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:51:55
Svar/Indlæg:
2540/228
hvorfor skulle den så det?...
prøver os bare at lære lidt :00

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:53:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Nu får du en lille historie:

Engang for længe siden, da det nye stykker hardware: CD-brænderen, gjorde sit indtog i de danske kabinetter, stod der milevis af nørder i kø og hev sig i håret fordi at lortet ikke gad at køre. Og når det så endelig gjorde, så var det mildest talt ustabilt.

Senere hen opdagede nogle af nørderne, at hvis man skulle kopiere en cd, var det bedste at sætte brænderen på Secondary-masterr, og harddisk på Primary-master, og cd-rom drevet på Primary-slave. Det resulterede i at man nu kunne brænde tilnærmelsesvis stabilt, såfremt man ikke havde andet til at køre i baggrunden. Det tog lang tid for nørderne at regne dén ud, og dengang betød det noget/meget hvordan enhederne var tilsluttet bundkortet. Dengang gik det hele så langsomt...

Men, som tiden skred frem og hardwaren blev bedere og bedere, mere og mere stabilt og billigere og billigere, skete der noget forunderligt: Det var ligepludseligt, stort set, ligemeget hvordan og i hvilken rækkefølge man tilsluttede enhederne. Og sådan er det også den dag i dag.

Så bare rolig min ven. Det kan pt. gøre lige meget i hvilken rækkefølge du tilslutter dine IDE-enheder...

- Og vi lever fortsat videre, lykkeligt uvidende om de farer der lurer os frem for vor skæbne ;) :p

ZquarE

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:54:11
Svar/Indlæg:
350/6
#3: Den lavede alt for mange frame drops med f.eks en Brænder på samme kabel...

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 16:55:24
Svar/Indlæg:
481/150
I teorien er det bedst at have dem på hver sit kabel, da man så undgår for meget trafik på det enkelte kabel. I praksis vil jeg sige at det er i meget få tilfælde at der sker noget ved at have dem på hver sit kabel. Jeg har i hvert aldrig oplevet det...