Aldi tilbud på bærbar?

Diverse d.  23. februar. 2004, skrevet af Oxize
Vist: 1402 gange.

Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:42:43
Svar/Indlæg:
1328/55
Hey!

Nu står jeg og skal snart bruge en bærbar og så dumpede der lige sådan aldi aktuelt reklame ind af døren, og der var lige en medion bærbar til 11.999,-

Hvordan ser den ud ? er medion et okay mærke?

Hvordan med CPU'en ?


link: http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_...

På forhånd tak!

Mvh 0xize

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:44:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det er sjældent at den slags tilbud fra ALDI (som pudsigt nok er tyskejet :00) er dårlige. De(t) kan som regel betale sig... ;)



TjaLfE85
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:52:29
Svar/Indlæg:
42/11
Vil lige starte med at fortælle at jeg snakker på vegne af to af mine klassekammerater!!!

I 1g købte den ene af dem en Medion fra ALDI. Først gik diskettedrevet i stykker, og den kom til reperation, hvilket tog pænt lang tid. Så gik skærmen til, og den kom til reperation igen, og denne gang tog det flere måneder, og det ender med at han opgiver at få den igen, og forlanger at få pengene igen, hvilket han så fik, hvorefter han købte en Compaq, som han så senere også fik ødelag, men det er en anden historie :p

I 2g er der så en anden der også køber en bærbar i ALDI. Han har dog ikke haft problemer med den som sådan, ikke andet en at den kun kunne holde strøm i max ½ time, og her snakker vi efter 14dage- 3 ugers brug. Derudover var strømforsyningen næsten større end selv computeren, og der var endda indbygget blæser i den. Det ender så med han bliver træt af den, og sælger den, hvorefter han køber sig en IBM ThinkPad R40 på www.laptops.dk

Udfra dette vil jeg IKKE anbefale en Medion bærbar. Vil derimod anbefale en IBM ThinkPad. Godt nok koster de noget mere, men jeg vil mene penge er godt givet ud. Jeg var uheldig med at disken i min IBM T40 gik ned, men 2 dage efter sat jeg med en ny disk og køreklar igen, er det, det man kalder service? tror jeg vist nok.

Har du ellers spørgsmål er du velkommen til at rette kontakt til mig.

/TjaLfE



Skip_Skovhugger
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:52:59
Svar/Indlæg:
60/7
Jeg har selv en Aldi bærbar (m. 2.53GHz P4). og det eneste dårlige jeg kan sige om den er, at da CPU'en er en desktop CPU og ikke en mobil, bliver den hurtig varm...

Det burde ikke være det store problem med den som du henviser til, da de siger at det er en P4 Mobile...

Men jeg giver NoNig fuldstændig ret! Det kan godt betale sig!

Jeg købte min for 12.500kr og den var stor for lidt over et år siden!

Men kig evt. på http://www.zepto.dk



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 18:59:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Ikke for at "bonke" sig, men mit indtryk er, at "gennemsnittet" er ovenud tilfreds med deres ALDI-computer ;)

(Ihvertfald dem jeg kender)



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 19:09:50
Svar/Indlæg:
1328/55
Det lyder godt... :e selvom der MÅSKE er lidt problemer vil jeg mene det er ventetiden værd, man får jo virkelig meget power for pengene!

NoNig: Jeg tvivler ikke på dig, men vil gerne vide hvor mange du ca. har hørt om der har været tilfredse med medion computere og hvor mange der ikke har været tilfreds.

Skip_Skovhugger: Er det også en medion ?

Takker :)

Mvh 0xize



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 19:13:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

2 stationære og 4-5 bærbare... dvs. i alt en 6-7 stk. ;)

Så det ville jeg da kalde et godt gennemsnit ;) :p



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 19:40:19
Svar/Indlæg:
316/10
Jeg har hørt meget om de bærbare fra Aldi, folk brokker sig meget ofte over det ikke er mobil cpu'er de bruger. Der bliver solgt utroligt mange af dem hver gang, så det er ikke mærkeligt at nogle folk får problemer. Mange af dem der ikke har problemer med deres hører man tit ikke om.
Generelt er computertilbudene fra Aldi billige, men man må lige se på hvor meget af det hardware de putter i man skal bruge.
Mht til deres bærbare, så kommer det an på hvad man skal bruge, hvis man skal bruge en desktopreplacement er den sikkert ok, men hvis man skal bruge den til at tage med i skole eller på arbejde ville jeg aldrig vælge den. Den bliver varm og bruger batteriet superhurtigt. Desuden hører man jævnligt om at de er ustabile pga varme.
Man kan få mange andre bærbare for 12000kr, personligt ville jeg priotere vægt og batterielevetid samt varme højt, så jeg ville vælge en anden med mobilprocessor.



TjaLfE85
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 19:44:52
Svar/Indlæg:
42/11
Der skal også lige nævnes at vi er nogen der går efter vægten af computeren... ;) og de store Medion bærbare er ikke i den lette end af skalaen... ;)



Diller
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 19:46:48
Svar/Indlæg:
76/1
"Ægte 3,06 GHz Mobile Intel®
Pentium® 4 processor."

Ser da ud som om det er med en "ægte" mobil processor?




Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 20:17:32
Svar/Indlæg:
1328/55
Lyder sq godt... Den burde jo ikke blive så varm igen når det er en mobile processor (se #3)... og ellers er det vel muligt at f.eks. at flå det tv-tuner kort ud for at give lidt mere plads og så DEN ikke afgiver varme.. Det med levetiden har ikke (stor) betydning, da jeg har mulighed for at sætte den til en stikkontakt. Det kan jo også være medion bærbare er blandt de typer der ikke kan tåle at batteriet hele tiden bliver ladet op! man skal helst lade et bærbar batteri helt op og kun lade det op igen når det er helt fladt! (det er så ikke alle der tager skade af det, men det tyder på medion er blandt dem der gør!)...

tror sq det bliver sådan en :e

jeg takker for svarende

mvh 0xize



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
23-02-2004 20:45:23
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja jeg savlede også grundigt over den Medion i Aldi avisen!! :p

En skam jeg ikke har 12.000 ...

Du kommer slet ikke i nærheden af alt det de har puttet i den med andre mærker! Så skal du op på 18-20.000!



dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 20:59:07
Svar/Indlæg:
499/44
Der er for meget fedt i den bærbar - helt klart billigt! Specielt når man sammenligner med andre PC'ere i samme vægt-klasse. Og ja - jeg mener vægtklasse. Sådan en svend vejer nok 3.5-4.0kg - det er lidt mere end de 2.05kg min egen IBM T40 er på - og så er der jo også lige spørgsmålet om batteritid og arbejdsstøj. Men alt ialt et godt køb til de fleste. ;)



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:00:58
Svar/Indlæg:
1328/55
hehe bliver kun endnu mere overbevist om det skal være sådan en :e



Ulrik
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:03:39
Svar/Indlæg:
71/24
Prøv først og se om de overhoved har flere tilbage når du kommer, det er tit de ikke har andet end et par stykker. Dengang de solgte DVD´er med DIVX havde de kun fem styk og de var væk efter 3 min. Så hvis du vil have en skal du tidlig op!!!!!



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:05:56
Svar/Indlæg:
1328/55
jaja.. jeg ved det... havde tænkt mig at stå og vente 2 timer før...

er det nok ???



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:07:42
Svar/Indlæg:
1328/55
#17 / #20

Jeg havde ikke lige tænkt mig at købe Vega.. har hørt meget dårligt om det mærke, men tak fordi du sagde det anyway...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:09:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Buuuh! :( :( :(

Det bliver min Vega+ sgu ked af at høre ;) :p

Arj. Den larmer som et jetfly, men performer bedre end min kammis gamle PIII ;)



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:20:07
Svar/Indlæg:
1328/55
hehe.. det skal du da ikke, så længe din virker og performer som den skal så kører det jo!

Ved bare ikke for hvor mange Vega bærbare det gælder for :l

jeg skal ikke udtale mig om noget jeg ikke har forstand på, men det er bare hvad jeg har hørt.

mvh 0xize



Morpheus@HOOD
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2004 21:25:09
Svar/Indlæg:
637/63
#23 LOL :p :p :e



Skip_Skovhugger
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 00:02:14
Svar/Indlæg:
60/7
#5:

Medion er ejet af Aldi, så ja, min er en Medion... :e

Men som sagt, kig engang ind på www.zepto.dk og se om de ikke kan gøre det billigere for dig! de har f.eks. en som du kan samle for under 8000kr m. Intel Centrino, som kan holde fra 6-9 timer på batteri....

En af mine klasse kammi'er har en (spagetticharly her på siden), og den er kanon! den larmer næsten ikke, har en meget lav profil, er let, yder kanon godt og så lige den lange batteri levetid!

Den er så kraftig at han bruger den, og har helt afsat sin stationær...
Det skal så lige siges at hans stationær ikke er den helt vilde maskine :e

Men www.zepto.dk er helt klart et kig værd!



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 00:43:52
Svar/Indlæg:
2192/67
26# man skal lige være opmærksom på at det er uden moms de priser, det som står med småt nedenunder er den "almindelige" pris. Jeg har selv købt en Zepto Znote4050 hos Merlin, den er med en 1,4 ghz Centrino, 40 gb hd, 512mb ram ( nok en lille fejl :e ), kostede mig 10k og så blev det 11k med den bedste forsikring de har. Det er nok det bedste køb jeg nogensinde har gjort, den har alt hva jeg har brug for; Den siger intet og med det mener jeg intet, man kan ikke høre den overhovedet. Det eneste som siger en lille lyd fra harddisken, hvert femte min. Samtidig er den utrolig tynd og har en relativt lav vægt i forhold til den medion.





Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 00:47:15
Svar/Indlæg:
2192/67
Det skal så lige siges at der også er trådløst netkort i, hvilket man jo ikke behøver, men da der er trådløst netværk på min skole kan man vel lige så godt få det med. Det er bare ikke altid at skolens net virker så godt, men det er så en anden sag......